Hur ska jag gå tillväga för att träffa min dotter så mycket som
Mamman till min dotter födde för 2 veckor sen. Har bara träffat min dotter en gång och då var mamman inte med, utan någon person från kommunen hon haft kontakt med. Mamman har ensam vårdnad. Har knappt haft någon kontakt under graviditeten alls, så jag har inte varit delaktig alls. Vi var aldrig tillsammans och jag dömer henne ärligt inte för att hon inte vill ha nåt med mig att göra. Jag skulle kunna berätta hela historien men kortfattat så lurade jag henne att jag var någon annan, en 25 åring som hette något annat, helt enkelt för jag ville ha sex med henne. Hon var 19 då, fyllt 20 nu, och jag är egentligen 40. Jag vet att det är förjävligt och jag ångrar det, men hon blev hur som helst gravid och jag var tvungen att berätta sanningen och efter det har hon stängt ute mig helt och hållet. Berättade för henne när hon var i vecka 18, om jag berättat det tidigare så hade hon gjort abort det vet jag. Och eftersom jag inte har barn sen innan så.. jag vet, jag är hemsk. Har försökt få kontakt med henne, hennes föräldrar och så för att förklara mig men har blivit förbjuden att ta kontakt med någon i hennes familj. Hur som helst så är hon född nu, fick inte ens veta när hon blev född, blev kontaktad av fr för att skriva på faderskap och därigenom blev det ordnat en träff för mig och min dotter. Fick åka till en lokal och sitta där med min dotter i famnen en halvtimme med en annan kvinna innan hon tog henne ifrån mig, och det var allt. Eftersom mamman vägrar träffa mig så kan jag därför inte åka och hälsa på heller, dessa möten måste arrangeras och ingen har sagt något om nästa möte. Jag tycker jag åtminstone ska få träffa henne en eller två gånger i veckan. Har jag inte den rätten? Hon är min dotter lika mycket som hennes, trots allt jag gjort och det är väl bara rätt att låta henne få umgås med sin pappa också? Det verkar vara väldigt svårt med dessa möten, just för att mamman inte vill träffa mig. Någon som har några tips på hur jag ska gå tillväga?