Vårdnadstvist fast barnet är rädd
För att sammanfatta mig kort skriver jag att jag och min dotter har bott själva sedan hon föddes.
Aldrig varit tillsammans med pappan och min flicka är väldigt fäst vid mig.
Eftersom pappan aldrig visat ansvar ,aldrig varit engagerad och aldrig tillbringat ett dygn med dottern känner han inte till hennes personliga egenskaper alls.
Min dotter är rädd för han , han har visat en aggressiv sida de få ggr han har träffat henne och hon säger både till mig, socialen, dagis och min familj att hon vill inte träffa honom för han skrämmer henne.
Vi har påbörjat en vårdnadstvist då jag ville få tillbaka min ensamma vårdnad av många olika skäl.
Ni som har gått igenom vårdnadstvist ,kan ni hjälpa mig och berätta hur det funkar?
Jag vet att min dotter skulle bli ostabil om hon blev tvungen och träffa pappan iaf nu.
Vill bara att de ska tänka på hennes bästa.
Kan tillägga att jag hade ensamvårdnad från början och gav honom frivilligt del av vårdnaden för att få honom och bli mer ansvarsfull men tyvärr blev min börda mer och hans närvaro ännu mindre.
Kan tingsrätten verkligen tvinga ett barn som inte vill vara med pappan just nu träffa sin far på order även om det finns underlag på att det inte vore lämpligt för barnet.