• hanna021

Vilken är eran favorit ost?

Vilken är eran favorit ost i huset?

Här hemma är det Greve som gäller barnen vägrar äta annan ost.

• Svar på tråden Vilken är eran favorit ost?
  • Zoégas

Är lite svag för allerum herrgårdsost!
    Grevé är också en favvo :)

• Queenie70

Den engelska cheddaren som är vaxad och som bara finns omkring jul. Brukar köpa upp mig på ett lager som räcker till nästa år när de är nedsatta efter jul, men i år har det varit svårt att få tag i dom:(

• Queenie70

Vilken ost som är favorit beror annars på vilket bröd. Kan inte kombinera hursomhelst. Cheddar äts bara med falurut. Västerbotten på hembakt el hushållsknäcke, greve på wasa frukost osv.

• Mercurialis

Jag äter i stort sett bara Gouda. Den äter yngste sonen också. Äldste sonen äter inte ost (för tillfället).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • IsDimma

Västerbotten är stora favoriten! Till mat. Annars vill både jag och sambon ha vanlig herrgårdsost eller annan ost som inte smakar något

• blomman07

Port Salut!

Men ibland tröttnar jag, och då äter jag inte sådan ost alls på ett par månader. Annars gillar jag getost, den där runda avlånga.

• Lena

Port salut föredrar vi men har sällan hemma då vi inte har hittat den ekologisk.

• aldrigmer

Wästerbotten är bäst, därefter Prästost från Arla som vardagsost, Fahlbygden gör goda ostar, kittost är smaskens, Allerums Herrgårdsost är underbar, getost - speciellt brunost! - är såå gott! Ost är underbart!!

Svar på tråden Vilken är eran favorit ost?