• Loriyana

Dum fråga kanske...

Hej,

Nu är det så att jag lidit av social fobi under lång tid men jobbar nu på att komma ut mer. Hur som helst, har blivit bjuden på pubrunda hos en tjej som jag ibland tränar med. Vi ska först träffas hos henne för ett par glas vin och sedan gå ut på "krogrunda". Sist jag gick till puben var nog typ 8 år sedan! 

Nu till min fråga. borde jag ta med en flaska vin till kvinnan? Det är trots allt första gången jag är hemma hos henne (vi har aldrig träffats privat innan) Jag har köpt en flaska vin men är rädd att det kanske inte ingår i det sociala samspelet att ta med en flaska. Jag vet att när det är middag så tar man med sig en flaska, men är det samma "regler" för pubrunda? Vill göra ett gott intryck,

• Svar på tråden Dum fråga kanske...
  • SIN74

Oavsett varför man ska träffas tycker jag att det hör till att man tar med något. Det kan aldrig vara fel att vara generös. Hoppas att du får en toppenkväll. 

• Lindsey Egot the only one

Det går kanon att göra det

• slutatsnusa

helt rätt med en flaska vin
    känner hon eller nån annan till att du lider av social fobi?
    tänker bara på att om det plötsligt känns jobbigt kan det vara bra att få stöd av någon i sällskapet
    ha så kul!

• Loriyana

Ok, då tar jag med mig flaskan och en påse nötter :) 

Nej hon vet inte om att jag har social fobi. Går i KBT nu och försöker utmana mig själv till att göra saker som jag tidigare undvikit.

Svar på tråden Dum fråga kanske...