• Anonym (pigan)

Förmåner på jobbet!

Tänkte att det här kunde bli en kul tråd. Inspirerad av en annan tråd om huruvida tågvärdar är värda att åka gratis tåg på fritiden...

Vad har ni för udda, skojiga eller helt onödiga förmåner på era arbetsplatser?

Jag börjar!
    Jag jobbar på en bondgård. Jag får, helt gratis, hämta precis så mycket mjölk jag vill ut tanken. Det hade varit väldigt trevligt om jag inte hade varit LAKTOSINTOLERANT... ;)

Jag får också vattengympa betald om jag vill. Jag har valt att avstå det då alla andra i gruppen är gubbar på minst 70 år.

Jag hyr bostad av min arbetsgivare och han uttalade tydligt att han inte förväntade sig att jag skaffade egen gräsklippare utan använde hans ÅKgräsklippare - till min lilla gräsplätt på 5m3 som dessutom ligger ovanför en trappa... Men jag antar att jag hade fått låna en lastmaskin till att lyfta upp gräsklipparen om jag hade frågat... ;)

Så! Vad får ni?

• Svar på tråden Förmåner på jobbet!
  • Anonym (Qwe)

Gratis entré och fria åk på ett 20 tal nöjesparker både i Sverige och utomlands.

• Studentpappa

Rabatter på allt från termosar till hotell vi har en förmånsportal via flexpay, friskvård för 3000:-/år, något jag precis nyttjade var att göra ögonlaser med rabatt och bruttoavdrag vilket gjorde det 58% billigare än ordinariepris, sjukt bra

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Anonym (Lene)

Pulverkaffe och te... o mjölk, men bara till kaffet. Det har gått ut memo till alla anställda att det får absolut INTE användas till flingor eller gröt. 

Thats it.... får inte ens en julklapp.

• Michael 310

20% rabatt på möller bil i norge, synd bara att bilarna kostar dubbelt så mycket från början...

• Anonym (Sjuk)

Min bästa förmån är en sjukvårdsförsäkring som även täcker alla gamla krämpor. Guld värt verkligen eftersom jag har en hel del i bagaget.

• Anonym (Enhetschef)

Inget. Jag betalar mitt kaffe och min mjölk själv. I kommunen jag arbetar finns ingen friskvård.

• ketalar

Fri sjukvård, gratis kaffe ur maskin. Träna på jobbets gym. 

• SupersurasunkSara

Receptbelagd medicin gratis, för läkarbesök betalar vi 50 kr tror jag det är nu, 1500 eller 3000 kr i friskvård per år beroende på om vi tänker ha friskvårds timme på arbetstid (då får vi 1500) eller inte. Inga udda saker alls alltså

• IsDimma

Jag tror att vi får 500 kronor i rabatt på friskvård/gym och liknande varje år. Och var det 1000 (eller om det var 1500) kronor till en cykel om vi vill, det är nog en engångssumma. Sen får vi kaffe och grönt (odrickbart) te.

• SupersurasunkSara

Ah, just det man kan få fördelaktigt lån som sen dras på lönen om man behöver göra ivf också, tror ev att det kan gälla ögonlaser också.

Svar på tråden Förmåner på jobbet!