• Moonlight83

Syskon till dottern 4 år lyser med sin frånvaro

Har försökt i 18 månader utan resultat. Började med feltilitetsmonitor för 3 månader sedan men börjar känna hopplöshet .För varje månad som går blir prestationsångesten för mannen större och frustrationen för mig ett steg närmare bristningsgränsen.Börjar fundera på att genomgå en undersökning men för att ens få genomgå den så måste jag få ner mitt BMI.Har länge kämpat med vikten och vill verkligen komma ner till godkänt bmi. Dottern kom till på första och enda försöket när vi började försöka få barn så frustrationen nu när det gått 18 månader är enorm.Nu är även dottern börjat prata om lillasyster och lillebror vilket gör att man blir ännu mer ledsen att det aldrig blir något..

• Svar på tråden Syskon till dottern 4 år lyser med sin frånvaro
  • jeb10

Hej. Jag är i precis samma sits som du. Vi har en son på fyra år och vi har försökt i snart två år att få ett syskon. Fick ett tidigt missfall då för två år sen och nu verkar det helt omöjligt. Det är samma sak här sonen börjar fråga efter syskon oh de känns så himla tråkigt att man inte lyckas.
    Det är väl bara att fortsätta kämpa men det känns som man inte tänker på nåt annat hela tiden. Suck!

• smulan8504

Vi sitter oxå i samma båt.. Våran son är snart tre år och vi längtar efter att få ett till syskon! Har nu försökt i två å ett halvt år utan resultat! Det vill inte ta sig!
    Men igår tog jag steget jag länge tänkt på, jag ringde till gyn för en undersökning, så nu ska vi få hem hälsopapper att fylla i sen blir det spermaprov och blodprov, och efter det undersöks jag! Det är fruktansvärt frustrerande! Man trodde ju inte att det skulle bli såhär eftersom man har varit gravid en gång innan! Varför ska det inte funka denna gång?!
    Jag är lyckligt lottad som har fått ett barn! Men längtan efter ett till (har alltid drömt om många barn) börjar bli stor! Men det börjar kännas ganska hopplöst! Så det är så skönt att se att det faktiskt finns fler som sitter i samma båt! Det här är inte nåt man pratar om.. inte jag iaf.
    Vår son pratar mkt om bäbisar och tycker att det är kul med bäbisar så jag känner att ett syskon nu hade suttit fint! Men här sitter man, och blir inte gravid igen! Rynkar på näsan

• Moonlight83

Dottern har tom döpt sin docka till lilla syster så inser att hennes längtan är stor.Har Bim på lördag men har tydliga tecken redan ny att mensen kommer komma precis som vanligt.

• jeb10

Har precis haft mensen så nu ska vi "köra på igen". Vi har bestämt oss för att strunta i ägglossningstickor denna månaden. Jag blir bara stressad av dem tycker jag. Jag äter ACO kvinna. Också ska vi ha sex varannan var tredje dag istället. Använder ni er av några "hjälpmedel"

• Moonlight83

Sedan i våras har vi haft ett Ma i vecka 18 samt ett mf i vecka 5.Ma tog verkligen hårt på oss då vi hann gå så pass långt in i graviditetern.Men så i förra veckan på självaste julafton så plussade vi igen.Så nu håller vi tummarna för 3:e gången gillt.Gjordw en fertilitetsutredning i höstas som visade att jag har stopp i ena äggledaren och trång passage i den andra så hon rekommenderade ivf.Men vi hann aldrig starta upp något.

Hur har det gått för er? Har ni genomgått undersökningen?

• Linette

Hejsan.

Jag hoppar in här!

Jag och min man har en dotter på 2år och vi försöker nu få ett syskon till henne. Vi har försökt i över ett år och jag ska nu till läkaren den 8 januari. Vi får se vad de säger där. I somras var jag inne på akuten och där upptäckte de att jag hade tendens till PCO(s) och tog därför ett blodprov på mig men fick svar om att jag va inom normala värden vilket är skönt. Men de senaste halvåret så har kroppen inte alls vart som den brukar vara. Har haft en cykel på 28-40 dagar och nu kommer den vid typ 45-50 dagar. Sen har jag haft ägglossning men ingen mens o nu har jag ägglossning igen. Men läste lite om cb test med en gubbe o ska kanske testa de. Mensen skulle kommit den 25/12 men har inte kommit än. Jag mår kasst mår illa och är kass i magen men test visar negativt. Jag börjar bli så deppig. Är de bara jag som känner att alla får barn utom jag?

Svar på tråden Syskon till dottern 4 år lyser med sin frånvaro