• Cinnicon

32+6

Hej! Har idag fått veta att vi ska plocka ut våra gossar på måndag. Då kommer jag vara i vecka 32+6. Minstingen väger bara 1100 och de stora 1500 ungefär. Är det någon med erfarenhet av så små barn, eller bara andra erfarenheter med tidigt födda små barn?

• Svar på tråden 32+6
  • Emmaa86

Hejsan!

Får man fråga varför de ska plockas ut allaredan?

Min minsta son kom med urakut snitt v 31+2 och vägde 1700g.

• Cinnicon

Dem har inte växt som dem ska. Alla flöden och ctg ser bra ut, så vet inte varför dem inte växer. Har det. Bättre utanför än inuti :) Låg ni länge på Neo?

• MtillMoJ

Min första kom i v 32+5. Vägde 1785 G och var 43,5 cm lång. Hon behövde sond i 5 veckor (2 av dem var vi hemma), låg bara i kuvös första natten för att se så hon mådde bra. Vi bodde på neo i 3 veckor, då fick vi åka hem för hon vägde över 2 kg och mådde inte dåligt någon gång.

• Emmaa86

Ahh okej, Ja då ör det bättre att plocka ut de. Vilken sjukhus tillhör du?

Min grabb låg i respirator till en början då han va så medtagen och knappt levde när de plockade ut honom men han repade sig rätt bra och fick cpap istället och övervakningslarm. Vi låg inne och hade sjukvård fram till v 41. Så 10 veckor. Är idag en pigg och glad kille som blev 2 år i december. :)

• Cinnicon
    Emmaa86 skrev 2014-03-07 14:43:31 följande:

Ahh okej, Ja då ör det bättre att plocka ut de. Vilken sjukhus tillhör du?

Min grabb låg i respirator till en början då han va så medtagen och knappt levde när de plockade ut honom men han repade sig rätt bra och fick cpap istället och övervakningslarm. Vi låg inne och hade sjukvård fram till v 41. Så 10 veckor. Är idag en pigg och glad kille som blev 2 år i december. :)

Låter härligt att han e pigg och glad nu! :) mina är livliga så hoppas dem håller sig så och växer på sig på utsidan :) Är på Kristianstad sjukhus. Ska bli spännande (om man jan säga det så) att se hur det blir med allt.
  • Emmaa86
    Cinnicon skrev 2014-03-07 15:49:46 följande:
    Låter härligt att han e pigg och glad nu! :) mina är livliga så hoppas dem håller sig så och växer på sig på utsidan :) Är på Kristianstad sjukhus. Ska bli spännande (om man jan säga det så) att se hur det blir med allt.
    Då håller vi tummarna för att de är starka och livliga utanför magen med!

Vi tillhörde med Csk, Bor i Broby! Neo personalen är underbar där uppe och likaså läkarna där inne, Helt fantastiska. :)
  • Cinnicon
    Emmaa86 skrev 2014-03-08 08:44:03 följande:
    Då håller vi tummarna för att de är starka och livliga utanför magen med! Vi tillhörde med Csk, Bor i Broby! Neo personalen är underbar där uppe och likaså läkarna där inne, Helt fantastiska. :)

Åh det låter ju jätte bra! :) Skönt att höra!
  • Emmaa86
    Cinnicon skrev 2014-03-08 09:43:30 följande:

Åh det låter ju jätte bra! :) Skönt att höra!
    :)

Hur har allt gått idag? Hoppas pojkarna mår bra och du med. Hur mycket vägde de?
  • Cinnicon
    Emmaa86 skrev 2014-03-10 20:50:03 följande:
    :)

Hur har allt gått idag? Hoppas pojkarna mår bra och du med. Hur mycket vägde de?
    Längesen jag va inne här nu, :P Allt har gått jätte bra! Vägde 1790 och 1430 när dem kom ut. Är hemma nu efter bara en och en halv vecka på neo. Pojkarna fick ligga i värmesäng, och sola lite för gulsot annars har allt varit väldigt bra! Matas hemma med sond och hemsjukvården kommer två gånger i veckan. :)
Svar på tråden 32+6