• Siri2014

Nån som har ont i rumpan/bäckenbenet?

Hur yttrar sig smärtan? Har ni fått hjälp?

• Svar på tråden Nån som har ont i rumpan/bäckenbenet?
  • Masken84

Jag har smärta i ländryggen och i beckenet. Från ländryggen och ner i vänster skinka är det nerver som ligger i kläm så jag får stickningar bortdomningar smärta och haltar. Smärtan i ljumskarna och beckenbotten ömmar svårt att röra mig och sitta på golvet med benen i kors osv. Går till sjukgymnast och fått övningar men blir ej bättre.

Allt började med foglossning när jag väntade sonen hann knappt bli av med den så blev jag gravid igen (sonen var 9 mån) så har 17 månader mellan barnen. Andra graviditeten var jag sjukskriven i 4 månader och nu är dottern 7 månader och lider fortfarande av foglossningen symtom och lär göra så länge jag bär tungt och att kroppen inte hinner återhämta sig!

• Siri2014
    Masken84 skrev 2014-03-06 22:55:34 följande:
    Jag har smärta i ländryggen och i beckenet. Från ländryggen och ner i vänster skinka är det nerver som ligger i kläm så jag får stickningar bortdomningar smärta och haltar. Smärtan i ljumskarna och beckenbotten ömmar svårt att röra mig och sitta på golvet med benen i kors osv. Går till sjukgymnast och fått övningar men blir ej bättre. Allt började med foglossning när jag väntade sonen hann knappt bli av med den så blev jag gravid igen (sonen var 9 mån) så har 17 månader mellan barnen. Andra graviditeten var jag sjukskriven i 4 månader och nu är dottern 7 månader och lider fortfarande av foglossningen symtom och lär göra så länge jag bär tungt och att kroppen inte hinner återhämta sig!

Tack för svar! Men är det endometriosen eller foglossningen som spökar?
  • Masken84

Sjukgymnasten säger att det är foglossningen som spökar då jag kånkar på barnen varje dag och att vi bor 3e våningen utan hiss. Min kropp har inte hunnit återhämta sig. Men ska till läkaren på torsdag nästa vecka och se om han tycker att det behövs röntgen osv. Äter Citodon nästan varje dag. Mina problem har blivit värre sista månaden då barnen har varit sjuka mycket och vill att jag bär dom. Sonen väger 16kg och dottern 9 kg det blir tungt!!

Vad har du för problem?

• Siri2014
    Masken84 skrev 2014-03-06 23:20:12 följande:
    Sjukgymnasten säger att det är foglossningen som spökar då jag kånkar på barnen varje dag och att vi bor 3e våningen utan hiss. Min kropp har inte hunnit återhämta sig. Men ska till läkaren på torsdag nästa vecka och se om han tycker att det behövs röntgen osv. Äter Citodon nästan varje dag. Mina problem har blivit värre sista månaden då barnen har varit sjuka mycket och vill att jag bär dom. Sonen väger 16kg och dottern 9 kg det blir tungt!! Vad har du för problem?

Jag har ont i vänster bäckenkant, bak vid ryggen, och i vänster skinka. Musklerna blir alldeles stela. Det gör ont att sitta. Jag har misstänkt endometrios och undrar var eventuella endometrioshärdar skulle kunna sitta som orsakar denna smärta. Har haft den i över två år.
  • Siri2014
    Siri2014 skrev 2014-03-06 23:06:37 följande:
    Tack för svar! Men är det endometriosen eller foglossningen som spökar?

Men har du endometrios?
  • Paap

Jag får smärtor i bäcken och ändtarm vid toabesök, främst under mensen.

• Libra1

Jag misstänker endo på ändtarmen då jag nu de 2 senaste gångerna vid mens har fått extrem värk och blödningar där också. Väldigt jobbigt! Har inte hittat något som hjälper helt mot värken. Äter Citodon och tar stolpiller med kortison som är mot hemorrojder/sprickor. Hjälper sådär. Ligger i sängen idag och har väldigt ont. Väntar på att min IVF-läkare ska höra av sig.

Har fått mer besvär efter upprepade IVF-behandlingar. Ofta ont i bäcken, ben och har domningar på vänstra sidan. Antar att det hör ihop. Min smärta känns brännande och ibland skärande. Just nu både och. Sådär skönt. :-/

Vad tar ni mot smärta? Stör smärtan er i vardagen? Kan ni jobba som vanligt?

• Paap
    Libra1 skrev 2015-01-27 15:44:22 följande:

Jag misstänker endo på ändtarmen då jag nu de 2 senaste gångerna vid mens har fått extrem värk och blödningar där också. Väldigt jobbigt! Har inte hittat något som hjälper helt mot värken. Äter Citodon och tar stolpiller med kortison som är mot hemorrojder/sprickor. Hjälper sådär. Ligger i sängen idag och har väldigt ont. Väntar på att min IVF-läkare ska höra av sig.

Har fått mer besvär efter upprepade IVF-behandlingar. Ofta ont i bäcken, ben och har domningar på vänstra sidan. Antar att det hör ihop. Min smärta känns brännande och ibland skärande. Just nu både och. Sådär skönt. :-/

Vad tar ni mot smärta? Stör smärtan er i vardagen? Kan ni jobba som vanligt?

Utan smärtstillande fungerar jag inte alls, har ett stressigt stående jobb och måste därför äta 2diklofenak + 1 alvedon tre gånger varje dag samt fylla på med 1 alvedon emellan
Svar på tråden Nån som har ont i rumpan/bäckenbenet?