• Anonym (Hatar)

Vill inte att mina barn träffar honom

Jag hatar pappan till mina barn. Jag var jäkligt korkad som skaffade barn med en sådan fullkomligt idiotisk människa men jag skyller på att jag var ung och dum och det är idag ganska många år sedan. Pappan ljuger för barnen, snackar skit om mig och har hela tiden åsikter om hur jag lever mitt liv (lever Svenssonliv med ny man och fler barn, villa, ny bil osv, har det bra till skillnad från honom). Han är spelmissbrukare, kvinnomisshandlare (minst två stycken fysiska och psykiska misshandelsförhållanden), tar inget ansvar, har säkert ett hundratal betalningsanmärkningar, ifrågasätter allting trots att han har skrivit över vårdnaden på mig, påstår att jag ljuger. Nu har jag även fått veta att han låtit barnen spela hans jäkla pokerspel och dyl på nätet. Det känns som att han vill att barnen ska bli precis som honom, alltså hamna långt nere i träsket med ett dåligt betalt jobb och en skabbig hyreslägenhet som han ber flickvännens pappa stå som borgen för. Vi kan inte samarbeta för fem öre och om jag ber honom om någon enkel sak som t.ex när han hade barnen de sista dagarna på sommarlovet och jag ber honom om att se till så att det inte blir så sena kvällar för att dom ska orka upp när skolan börjar, visst tusan ser han till att det blir extra sent de dagarna så att vi får ett helvete på skolmorgonen. Eller när ena barnet utredde för Adhd och vi inte fick ge något socker, visst tusan proppar han ungarna fulla med just det. Det känns inte som om han bryr sig minsta lilla men så fort man börjar prata umgängestider så ska han ha dom så ofta det går. Jag vill inte göra en orosanmälan eftersom det kommer att påverka barnen när ev skolan kontaktas och jag vill inte utsätta dom för en massa jobbigheter. Dessutom så vet jag att dom inte enbart skulle ha negativa saker att säga eftersom han är expert på att locka med saker och att köpa deras kärlek. Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, ville nog mest skriva av mig lite...

• Svar på tråden Vill inte att mina barn träffar honom
  • Anonym (Hatar)

Jag hoppas att han ska tröttna på att hela tiden hålla på som han gör och att barnen till slut inte vill dit, har ju blivit en ordentlig förändringar till det bättre på senare tid då jag har fått ensam vårdnad och umgängestillfällena inte ligger lika ofta. Jag märker ju även på barnen att dom blir besvikna när han inte håller vad han lovat trots att dom inte försöker att visa det allt för mycket. Är det någon annan som hamnat i en liknande skitsituation?

• Anonym (Hatar)

Jaså, så jag är ensam om att ha ett crapförhålland till mitt ex och mina barns pappa!?

• Anonym (...)
    Anonym (Hatar) skrev 2014-03-06 14:40:11 följande:
    Jaså, så jag är ensam om att ha ett crapförhålland till mitt ex och mina barns pappa!?
    Han är deras pappa, du valde honom. Barnen har rätt till honom.
  • turbansmurfen
    Anonym (...) skrev 2014-03-06 15:05:50 följande:
    Han är deras pappa, du valde honom. Barnen har rätt till honom.
    Instämmer helt. TS, du får stå ditt kast och acceptera. Barnen gör sina egna reflektioner och utvecklar sina egna åsikter, och när de är stora nog så avgör de själv vem som varit en bra förälder.
    Du kan bara vara den bästa föräldern du kan, och sen strunta i den andra.
Svar på tråden Vill inte att mina barn träffar honom