Baby jogger city mini, maxvikt?
Vi har just köpt en ny vagn till min dotter som vi tänkte ha lite sådär att dra henne till förskolan med och dra runt på semestrar och sådär. Hon väger drygt 16 kg så jag kikade runt och hittade en baby jogger city mini 2013 i en fräsig färg ( röd och svart hehe :)) som skulle klara en maxvikt på 22.5 kg. Glad i hågen beställde jag den efter mycket rotande på nätet, läste att många var nöjda och det verkade som att folk satte sina äldre barn i den och så, men då har man ju inte riktigt nämnt någon vikt men jag tänkte väl inte så mycket mer på det...
När den nu kom hem och min man och jag, och dottern också, fällde upp den så smått ser jag att det står att sitsen endast tål en maxvikt på 15 kg... Öhm den infon hade jag gärna fått tidigare, nog för att jag vet att jag får vara försiktig med hur jag lastar så att det inte sammanlagt överskrider massvikten, men jag utgick ifrån att om jag bara sätter mitt barn och ingenting jättetungt i lastutrymmet under så lär det funka under hennes sista barnvagnsår. Jag var nämligen in på både babyjoggers hemsida, där man klart deklarerar att vagnen tål sammanlagt 22.5 kg. På återförsäljarens hemsida stod det samma sak...
Jag lyckas inte riktigt få något bra svar, för vissa säger att 15 kg är europastandarden och att vagnen tål maxvikten som anges då man inom europa enbart testar upp till 15 kg, medans andra hävdar att det är 15 kg och sen är det stopp men jag känner mig helförvirrad när folk säger så olika så jag tänkte höra mig för här om någon möjligtvis vet något om just detta gällande baby jogger city mini 4 hjulingen? Ni som äger vagnen, hur länge har ni vågat använda den till era barn? Jag känner mig lite smått korkad och totalförvirrad, som sagt... Eftersom jag inte fällt upp den eller satt i hjul eller något sådant så snurrar detta i vårt huvud, retur eller inte retur.....
Tacksam för all hjälp och alla råd jag kan få :)
/// Anna