• 201307eli

Barnsköterska sa att jag stoppar mitt barns utveckling

Det är såhär att min snart 8 månaders dotter haaaatar att ligga på mage det har hon alltidd gjort.
    Var hos barnsköterskan om helt något annat och hon frågade om jag lät henne ligga på mage men då sa ja att jo jag gör det men hon skriker som bara den så tycker ju synd om henne. Så säger hon till mig men du stoppar ju henne från att utvecklas. Hon sa det på ett jätte dåligt sätt. Så hon la henne på magen och dottern började skrika som bara den och sköterskan sa nej ta inte upp henne låt henne gråta. Jag tog upp henne och gick därifrån.
    Blev såå himla förbammad och ledsen hur kunde hon vara så elak liksom.
    Känner mig väldigt nere efter det.
    Så finns de fler bebisar där ute som inte gillat ligga på mage och det gått bra för dom?

• Svar på tråden Barnsköterska sa att jag stoppar mitt barns utveckling
  • Virvelin

Mm hon verkar fan helt dum i huvudet! Att låta ett så litet barn gråta är aldrig rätt. Egentligen inte något barn, oavsett ålder.

Men varför över ni det nu? Om jag får fråga? Är flickan svag i nacken eller annat?

Min son HATADE magläge så han fick ligga på rygg om jag behövde händerna fria, annars bar jag honom sittande, vilsket är det optimala för att träna nacken och ryggen på dom

• LadyBond

Min dotter gjorde lika.

Jag väntade extra länge och sen efter ett tag till så testade jag bara jättekorta stunder ibland.
    Då gick det bättre och bättre. Tror knappast det spelar roll..är hon inte mogen för det.. så vänta lite till.

Barns utveckling kommer inifrån. Vissa mammor lider av prestigeångest och försöker träna dom att göra allt så tidigt.
    Men det behöver du inte. 
    Däremot så kan det hjälpa henne att bli starkare i nacken och ryggen så hon kan börja sitta (snabbare) på sikt.

Vänta någon vecka och så gör du det fem sekunder och tar upp henne och pussa/gosa.
    Vänta en vecka och gör så ibland-på en mjuk filt och lägg gärna något hon gillar framför henne.

Går det inte.. vänta någon månad till. Följ din moderskänsla. 

Bry dig inte om vad andra säger.. känns det fel så är det fel. 
    Rullar hon runt av sig själv? Det var först då vår dotter började gilla magläget.

• Virvelin

Kan tillägga att det gått alldeles utmärkt för honom. Gick vid 10 månader och kutar och klättrar som en sjövild jagvetintevad nu vid 12 månader.

• Virvelin

Kan tillägga att det gått alldeles utmärkt för honom. Gick vid 10 månader och kutar och klättrar som en sjövild jagvetintevad nu vid 12 månader.

• 201307eli
    Virvelin skrev 2014-03-04 20:30:06 följande:
    Mm hon verkar fan helt dum i huvudet! Att låta ett så litet barn gråta är aldrig rätt. Egentligen inte något barn, oavsett ålder.

Men varför över ni det nu? Om jag får fråga? Är flickan svag i nacken eller annat?

Min son HATADE magläge så han fick ligga på rygg om jag behövde händerna fria, annars bar jag honom sittande, vilsket är det optimala för att träna nacken och ryggen på dom

Nej alltså låter henne ligga på mage bara välidgt korta stunder hon ligger på rygg mest det tycker hon om. Hon är stark i nacke och rygg pch sitter mycket det gillar hon.
  • 201307eli
    LadyBond skrev 2014-03-04 20:30:28 följande:
    Min dotter gjorde lika.

Jag väntade extra länge och sen efter ett tag till så testade jag bara jättekorta stunder ibland.

Då gick det bättre och bättre. Tror knappast det spelar roll..är hon inte mogen för det.. så vänta lite till.

Barns utveckling kommer inifrån. Vissa mammor lider av prestigeångest och försöker träna dom att göra allt så tidigt.

Men det behöver du inte. 

Däremot så kan det hjälpa henne att bli starkare i nacken och ryggen så hon kan börja sitta (snabbare) på sikt.

Vänta någon vecka och så gör du det fem sekunder och tar upp henne och pussa/gosa.

Vänta en vecka och gör så ibland-på en mjuk filt och lägg gärna något hon gillar framför henne.

Går det inte.. vänta någon månad till. Följ din moderskänsla. 

Bry dig inte om vad andra säger.. känns det fel så är det fel. 

Rullar hon runt av sig själv? Det var först då vår dotter började gilla magläget.

Jo men det är så jag gör tänker absolut inte låta henne gråta ihjäl sig. Blir sååå förbannad sänker ner mig som mamma. Neej rulla tycker hon inte hellernom hon tycker om att sitta mycket och ligga på mage.
  • Jupiter

Nu är jag inte insatt i just det där med ligga på mage och rygg, men det är ingenting negativt om bebisar får gråta lite...

• Liten till

Din dotter tycker inte om att ligga på mage på din mage då. Alltså om du ligger på rygg i soffan. Kanske är roligare att se mammas ansikte än ett golv/filt.

Den tror jag det löser sig, man känner sitt eget barn bäst. Ett exempel: Barn ska ju INTE sova på mage längre. Ja men visst, fast får man en som sover 45 min på rygg och 3h på mage vad gör man då? Jo låter honom sova såklart. Idag en frisk och pigg 5åring. (Fast jag hade ju bra bvc tanter också )

• 201307eli
    Jupiter skrev 2014-03-04 20:36:32 följande:
    Nu är jag inte insatt i just det där med ligga på mage och rygg, men det är ingenting negativt om bebisar får gråta lite...

Lite jaa men inte gråta ihjäl sig så hon får tårar och blir hes. Det tyckte hon var ok !!!
  • Virvelin
    201307eli skrev 2014-03-04 20:33:42 följande:
    Nej alltså låter henne ligga på mage bara välidgt korta stunder hon ligger på rygg mest det tycker hon om. Hon är stark i nacke och rygg pch sitter mycket det gillar hon.

Jamen dåså! Skit i magläge då! Det gjorde jag och min pojke verkar ju inte bli helt felprogrammerad för det

Trams att dom ska kunna/klara/gilla alla moment. VAD lär hon sig av magläge om hon nu redan är stadig i nacken?
Svar på tråden Barnsköterska sa att jag stoppar mitt barns utveckling