• ungaföräldrar hjälp

unga föräldrar hjälp!?

Hej, jag är en 17 årig tjej som skall skriva en debatt artikel som en uppgift i skolan.
    Jag har valt att skriva om unga föräldrar. Jag tycker ofta att samhället ser ner på unga föräldrar, och detta är något jag personligen tycker måste sluta. 
    I bland annat artiklar jag läst och personer jag pratat med kommer det ofta upp att unga föräldrar hamnar utanför gemenskap, att de inte får en ordentlig utbildning, att de inte är mogna nog att ta hand om sina barn och att de ofta ångrar sig senare i livet jag tror dock inte att mycket av detta stämmer? 
    Finns det ingen där ute som exempel faktiskt velat ha barn tidigt ?
    Jag tycker det är ett problem att se ner på föräldrar bara för att de är unga men måste ju också få höra från de som faktiskt fått barn tidigt hur det är.
    så finns det någon vänlig själ som har lust att dela med sig lite av sin historia och sina egna åsikter runt detta ? Glad
    vore extremt tacksam för hjälp! Glad

• Svar på tråden unga föräldrar hjälp!?
  • Dreaming83

Har inga egna barn men i allmänhet så ska man vara kapabel att ta vara på sig själv och barnet. Bo hos föräldrarna är inte ett bra alternativ. Ordnad ekonomi och eget eller delat boende med den andra föräldern. Sen hur gammal man är. Tja det är väl upp till var och en.

En kvinna som var aktiv i samma ridklubb som mig för ett antal år sedan fick sitt första barn när hon var 17. När jag lärde känna henne hade hon 8 st med samma pappa. De hade eget hus och ordnat kring sig. Jag träffade flera av barnen och de var då från 8 och uppåt. Det var lugna trygga vältaliga individer.

• ungaföräldrar hjälp

ja jo jag håller helt och hållet med dig om att man skall klara ekonomin och så vidare själv men det finns ju många som gör detta och fortfarande får höra att de ej är bra föräldrar för att de är unga. 
    Oj men för dem verkar de gått väldigt bra trots åldern med andra ord. tycker det låter som att de har fått ett bra liv och kunnat uppfostra sina barn ordentligt trots att de var unga! :)

tack för att du svarade alla svar man kan få är guld värt! Glad

• Mammasol

Jag är 17, blir 18 innan min pojke tittar ut. Min sambo är 21. Är gravid med första benet, har varit tillsammans med min sambo i 2 år, varit sambos i 1 och vi har nu köpt vår andra lägenhet, en 2:a i ett villaområde där vi båda växt upp. Han har heltidsjobb sen två år tillbaka och jag börjar jobba lite smått när bebis tillåter och går över på heltid när min sambo går på pappaledighet. Vi har båda velat ha barn tidigt, men det blev lite tidigare än planerat. Jag själv skulle aldrig skaffat barn utan stabilt förhållande, eget boende, stadig ekonomi och vilja. Vår grabb är beräknad att komma om 4 månader så vi håller på att förbereda oss och handla allting! :) fråga vad du vill :)

• fluu

Hade barnlängtan tidigt och fick barn tidigt, men i vuxen ålder. Jag har aldrig upplevt något som helst utanförskap, ogrundad kritik eller att någon brytt sig om min ålder. Det blir mycket av vad man gör det till.
    Jag kan absolut tänka mig att ställa upp. Jag tror att det är lättare om du skriver ner de frågor du vill belysa  i artikeln så blir det lättare att svara.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden unga föräldrar hjälp!?