Gravid v 35+0, bebis inte vänt sig.
Som rubriken lyder - bebis har fortfarande inte vänt sig,
Detta är mitt andra barn.
Hur sent vände sig era bebisar?
Som rubriken lyder - bebis har fortfarande inte vänt sig,
Detta är mitt andra barn.
Hur sent vände sig era bebisar?
Min första vände sig aldrig så blev snitt andra och tredje låg rätt tididgt och snurrade aldrig runt nu gravid i v30 med 4:an som också verkar föredra säte. förra veckan sa BM attt den låg rätt med nu känner jag bara rörelser nere i magen så den har nog intagit sätes position igen
Jamen 30 är väl ok att ligga med rumpan neråt? Visst kan den fortfarande vända sig ett tag till? Eller så kanske den inte har vänt tillbaks sig utan är rätt fortfarande?
Tänkte att jag ville veta lite när det liksom är försent att våga chansa på att han ska vända sig sas.
Tror inte det är någon fara än, tror det är runt 37 eller 38 fulla veckor man börjar fundera på vändningsförsök. Fram tills dess så får de vända sig själva. Hur lätt de har att vända sig tror jag beror på hur mycket fostervatten man har.
Jag är i vecka 37 nu (36+3) och ska till bm på onsdag och kolla med ul om den lill* ligger rätt. Hon trodde sist att hen hade vänt sig rätt men var inte helt säker men det är inte förrens nu de vill vara helt säkra på vilken position de har (så säger de iallafall här...)
Men så bra!! Då kan jag slappna av lite :)
De kan nog vända sig in i det sista.
Jag är i v 37+0 idag och har ett barn i säte. Mina har alltid vänt sig sent eller inte alls. Och de har varit lätta att vända. Ligger dom rätt så sjunker de inte heller ner som de ska. Så mina har verkligen varit busungar i magen.
Nu blir det planerat snitt för mig på fredag nästa vecka. Jag har två snitt tidigar pga lite dåliga fosterljud under fl. Men detta blir första planerade. Känns sådär faktiskt. Skulle nog eg vilja ge bebis lite mer tid på sig att vända sig själv först. Eftersom jag redan har två snitt måste allt se väldigt bra ut inför fl om jag ska få prova vaginalt, och säte gör det hela lite komplicerat så att säga.
Jag tror säkert din bebis hinner vända sig ska du se. Lycka till!
Tack snälla!!
Lycka till med snittet!