Flytta utomland med barn 3,7 år?
först : anledningen till att jag skriver här är för att jag vill vara anonym .
jag och min sambo har pratat om att flytta utomlands under ett års tid. det har alltid varit en gemensam dröm. eftersom min sambo är ifrån chile och vi trivs så himla bra när vi är där är det naturligtvis vår destination.
vi har två döttrar 3 år och 7 år. vår äldsta dotter går nu i första klass. barnen förstår spanska men pratar mycket lite, samma sak gäller mig. min sambo talar flytande. tror spåket för våra döttrar är vårt minsta bekymmer då barn lär sig snabbt.
vår plan är att studera där nere. med hjälp av csn kan vi tillsammans få ihop närmare 20 000 vilket i chile är bra pengar. pengar som kommer räcka till både hyra och mat?!
min fråga är egentligen. vad händer med vår äldsta dotters skolgång om vi efter ett år i chile kommer tillbaka till sverige igen? kommer hon att ha möjlighet att fortsätta tillsammans med sina jämnåriga klasskamrater? med tanke på att läroplanen skiljer sig?
någon som bott utomland med sina barn under en tid, vad är era råd? eller borde vi bara stanna kvar här hemma och vänta tills barnen är vuxna eller gått klart skolan?