• FCBJ

När började ni känna sparkarna med handen?

I vilken vecka kunde du för första gången känna sparkarna med handen?

• Svar på tråden När började ni känna sparkarna med handen?
  • FCBJ
    Blubban82 skrev 2014-03-02 16:46:53 följande:
    V. 18 :)

oj, så tidigt? Hade du då känt av sparkarna som ilningar (eller hur man nu beskriver det) inne i magen länge?

Jag har precis bara börjat känna ilningar och sånt inne i magen (är i v 17). Längtar efter att kunna känna dem med handen och därmed kunna dela med mig av det till min man.
  • Lilla fjunet

i vecka 21 kunde jag/min sambo känna vårat barn. Innan det är inte så vanligt.

• Blubban82
    FCBJ skrev 2014-03-02 16:58:41 följande:

oj, så tidigt? Hade du då känt av sparkarna som ilningar (eller hur man nu beskriver det) inne i magen länge?

Jag har precis bara börjat känna ilningar och sånt inne i magen (är i v 17). Längtar efter att kunna känna dem med handen och därmed kunna dela med mig av det till min man.
    Började känna buffar precis i skiftet mellan v 16-17. Innan dess ingenting. Fast det kanske jag gjorde, utan att jag fattade det ;) i slutet av v 18 kändes det med handen men väldigt svagt och bara om bebis fick till en riktig fullträff. Kände alltså inte alla sparkar utanpå. Tror att det där är väldigt olika från person till person ;)
  • Limalie

V 18 som jag är i nu. I förgår kväll fick jag två buffar mot min hand som låg direkt mot magen när jag tittade på tv. Sedan dess har jag inte fått några fler och det var ju inga rejäla kickar, men jag kände den.

• ViraBlåtira

V 17+1 kände jag första sparken, v 17+4 kände min man. :) Moderkaka i bakvägg samt en väldigt framåtlutad livmoder gör nog sitt till. 

• Periferi

v.16 med andra barnet, började synas relativt tydligt på utsidan v.17.

Fick förklarat utav min storasyster att jag har moderkakan i bakvägg, vilket gör att rörelserna syns tydligt tidigt i graviditeten. Hade passerat v.20 när jag kände och såg rörelserna med första barnet.

Svar på tråden När började ni känna sparkarna med handen?