• Panda88

emmaljunga edge duo höjd?

Jag har letat som en tok på internet för att hitta höjden på emmaljunga edge duo men hittar inget.

Vi väntar barn och kommer vara sju personer i familjen när denna föds, vi har en 7-sitsig bil men eftersom vi har hund så kommer vi inte kunna ha vagnen i bilen.
    Funderade på takbox men måste då veta höjden.

Någon vänlig själ som har en emmaljunga edge duo som har lust att mäta åt oss?:)

Vi behöver höjden när den är komplett med liggdel (ihopfälld ) och med bara chassit med hjulen och helst utan hjulen också!

• Svar på tråden emmaljunga edge duo höjd?
  • honeydew

det går inte att fälla ihop duo edge med liggdelen på. Man måste ta av den från chassit. Sen går det visserligen att placera liggdelen ovanpå, men de sitter inte ihop och blir ganska så högt när man gör det.

• Panda88
    honeydew skrev 2014-03-02 15:57:02 följande:

det går inte att fälla ihop duo edge med liggdelen på. Man måste ta av den från chassit. Sen går det visserligen att placera liggdelen ovanpå, men de sitter inte ihop och blir ganska så högt när man gör det.

Ok! Därför den ser så stor ut när den är ihopfälld med den i!

Har du en sån vagn?
  • honeydew
    Panda88 skrev 2014-03-02 15:58:09 följande:
    Ok! Därför den ser så stor ut när den är ihopfälld med den i!

Har du en sån vagn?

Japp, visserligen från 2010 men tvivlar att de har gjort ändringar sen dess.
  • Panda88
    honeydew skrev 2014-03-02 15:59:17 följande:

Japp, visserligen från 2010 men tvivlar att de har gjort ändringar sen dess.
    Du har inte lust att mäta den åt mig?:)
  • honeydew

Mätte lite snabbt. Om jag fäller ihop chassit och lägger liggdelen ovanpå (den ligger då lite snett, får den ej att klicka i chassit) så mäter jag 67 cm. Högsta höjd hamnar ovanpå den ihopvikta suflettbågen. Tar jag bort sufletten (bara dra rätt upp) så blir höjden ca 61 cm. Genom att ta bort hjulen går det nog att minska ytterligare 14-15 cm (ej testat, men mätte uppskattningsvis). Så ja den är stor denna vagn... Hoppas det var till hjälp.

Annars funderat på en citycross med mjuklift? Blir nog betydligt mindre.

• FruSen

Hade en edge och jag klickade alltid av den från chassit när jag lastade in den i bilen. 

Den är ju rätt stor och tung, kommer man ens orka lyfta upp den i en takbox??? I så fall behöver man nog vara minst 2 pers.

• Panda88
    honeydew skrev 2014-03-02 19:59:25 följande:

Mätte lite snabbt. Om jag fäller ihop chassit och lägger liggdelen ovanpå (den ligger då lite snett, får den ej att klicka i chassit) så mäter jag 67 cm. Högsta höjd hamnar ovanpå den ihopvikta suflettbågen. Tar jag bort sufletten (bara dra rätt upp) så blir höjden ca 61 cm. Genom att ta bort hjulen går det nog att minska ytterligare 14-15 cm (ej testat, men mätte uppskattningsvis). Så ja den är stor denna vagn... Hoppas det var till hjälp.

Annars funderat på en citycross med mjuklift? Blir nog betydligt mindre.

Tack så mkt:)

Inte ens tänkt på citygross faktiskt men den verkade ju mkt bättre, får nog kolla lite närmre på den!
  • honeydew

Ja det är sant som FruSen skriver, orkar man ens lyfta upp/ner vagnen där själv (utan att repa sönder hela bilen)?

Panda88 skrev 2014-03-02 20:35:10 följande:
    Tack så mkt:)

Inte ens tänkt på citygross faktiskt men den verkade ju mkt bättre, får nog kolla lite närmre på den!

Ja sittdelen är lika stor på city crossen, men den är lättare, kompaktare och mindre ihopfälld. Dock ej lufthjul, istället punkteringsfria, men riktigt bra ändå. Bara hört positivt om den vagnen. Lätt att få tag på begagnad.
  • Panda88
    honeydew skrev 2014-03-02 22:07:29 följande:

Ja det är sant som FruSen skriver, orkar man ens lyfta upp/ner vagnen där själv (utan att repa sönder hela bilen)?

Ja sittdelen är lika stor på city crossen, men den är lättare, kompaktare och mindre ihopfälld. Dock ej lufthjul, istället punkteringsfria, men riktigt bra ändå. Bara hört positivt om den vagnen. Lätt att få tag på begagnad.
    Vi behöver bara ha vagnen där när vi åker hela familjen nånstans och då lyfter mannen upp den! Jag skulle aldrig orka men åker vi nånstans utan honom kan vagnen vara i bilen!

Citygross verkar mkt bättre, vi ska åka in till stan nån dag och kolla på dom "på riktigt", lite lättare att se hur dom är då än på bild!
Svar på tråden emmaljunga edge duo höjd?