• iafia20

ekologisk Modersmjölksersättning

Min tjej är 3 månader och jag delammar. Resten får hon på flaskan och just nu äter hon Sempers ersättning. Den äter hon bra men tycker hon är seg och lite trög i magen av den. NAN har jag provat men den kräks hon upp så fungerar inte.
    Vill försöka ge henne ekologisk ersättning nu i fortsättningen men tycker det är svårt att hitta något som är lätt att få tag i och inte innehåller palmolja (helst iaf). Någon med erfarenhet? Bor lite avsides så måste handla över en webshop då vårat sortiment i närmsta butik inte är större än just semper och nan.

• Svar på tråden ekologisk Modersmjölksersättning
  • purple box

Hipp är ekologisk. Men alla (nan, babysemp och hipp) innehåller palmolja. Palmoljan innehåller nödvändiga fetter som inte helt kan ersättas av andra fetter/oljor. Hipp miljökompenserar. Tror alla har wwf säkra palmoljor.

Mailade själv alla 3 producenter för ett halvår sedan med palmoljefunderingar.

• iafia20
    purple box skrev 2014-03-02 13:54:41 följande:
    Hipp är ekologisk. Men alla (nan, babysemp och hipp) innehåller palmolja. Palmoljan innehåller nödvändiga fetter som inte helt kan ersättas av andra fetter/oljor. Hipp miljökompenserar. Tror alla har wwf säkra palmoljor.

Mailade själv alla 3 producenter för ett halvår sedan med palmoljefunderingar.
    Läste om hipp och letade lite kritisk fakta men verkar vara bra trots palmoljan. Man kan tydligen inte få allt :)
    Har du själv använt Hipp?
  • purple box
    iafia20 skrev 2014-03-02 16:20:23 följande:
    Läste om hipp och letade lite kritisk fakta men verkar vara bra trots palmoljan. Man kan tydligen inte få allt :)

Har du själv använt Hipp?

Ja, har använt hipp till ena barnet (lilla). En till fördel är att de inte har maltodrextin (osäker på stavning) i sina 2or. När jag maila alla producenter verkade de vara de enda som leta efter något att ersätta palmolja med. Nackdelen med hipp är att den är lite svår att hitta ibland.
  • iafia20
    purple box skrev 2014-03-02 21:58:18 följande:

Ja, har använt hipp till ena barnet (lilla). En till fördel är att de inte har maltodrextin (osäker på stavning) i sina 2or. När jag maila alla producenter verkade de vara de enda som leta efter något att ersätta palmolja med. Nackdelen med hipp är att den är lite svår att hitta ibland.
    Vad sa magen om det? Fungerade det bra?
  • purple box

Hennes mage klarade bara av hipp och nan1 (den som inte finns i pulverform längre). 2an åt hon aldrig.

• bellan

Vi hade NAN sensitive/comfortis till sonen. Han blev hård och väldigt gasig.
    Vi började sen med Hipps ekologiska ersättning. Den innehåller bakterier som liknar de som finns i bröstmjölk. Hans bajs blev perfekt och inte alls hårt! Dessutom köpte vi sempers magdroppar som gjorde magen ännu bättre!

Svar på tråden ekologisk Modersmjölksersättning