• Leiben

lyssnar era barn på sagor - cd, annat?

ja som frågan lyder.

Om de gör det vad lyssnar de på?

• Svar på tråden lyssnar era barn på sagor - cd, annat?
  • Pjåsk

Min 4-åring lyssnar varje kväll efter saga och mys... Lyssnar på Emil, Alfons,Pippi, Sune och klassiska sagor

• Natulcien

Ja, ibland. Favoriten just nu för vår 3,5-åring är Beppe Wolgers 'Sagan som hörs bra och andra sagor' på Spotify. Fantastiskt kul, tycker både sonen och jag. Glad

• skpklm

Förstår inte frågan.  Vill du veta om vi läser sagor för barnen -  eller om det finns föräldrar som sätter på cd med sagor som någon annan läser   i stället?

• alexs mamma

Jag har två söner som sover i samma rum. De är 5&9. De är just nu inne i en period då de hellre vill lyssna på en cd skiva innan de somnar än att höra en läst saga. Då blir det något som de kan lyssna på tillsammans. Just nu går Lassemajas mysterier varma. Vi lånar cd skivorna på biblioteket å byter ca var 14 dag. Andra skivor som är poppulära är tzatziki och pappan, tzatziki och morsan, melodifestival skivan, mfl.

• En blå giraff

Jag läser för mina barn innan läggning men 6-åringen har också CD-spelare med skivor han brukar lyssna på tills han somnar sen. Han gillar Kalle Kunskap-sagor eller musik-skivor mest.

• Leiben
    skpklm skrev 2014-03-02 10:52:46 följande:
    Förstår inte frågan.  Vill du veta om vi läser sagor för barnen -  eller om det finns föräldrar som sätter på cd med sagor som någon annan läser   i stället?
    Det senare alternativet. Förstår att jag var otydlig. Tack för klargörandet.
  • Leiben
    Pjåsk skrev 2014-03-02 09:47:00 följande:
    Min 4-åring lyssnar varje kväll efter saga och mys... Lyssnar på Emil, Alfons,Pippi, Sune och klassiska sagor
    Ja dessa är poppis här också.
    Natulcien skrev 2014-03-02 10:07:41 följande:
    Ja, ibland. Favoriten just nu för vår 3,5-åring är Beppe Wolgers 'Sagan som hörs bra och andra sagor' på Spotify. Fantastiskt kul, tycker både sonen och jag. Glad
    Den ska jag testa! tar gärna emot fler tips från spotify. mitt barn är ju i samma ålder.

Och ni som har äldre barn ja. Det finns väl tom tonårslitteratur inläst.
  • MtillMoJ

Mina barn gillat mamma mu och kråkan. (Jag gör det INTE längre! ) först så är det vanlig bok, sen är det ljudbok.

• skpklm
    Leiben skrev 2014-03-03 09:52:32 följande:
    Ja dessa är poppis här också.
    Den ska jag testa! tar gärna emot fler tips från spotify. mitt barn är ju i samma ålder.

Och ni som har äldre barn ja. Det finns väl tom tonårslitteratur inläst.
    Massor med vuxenlitteratur också!
  • Ladycocos

Jag har en 4,5åring som började med CD-bok vid dryga 2 år. och han ÄLSKAR det!!

Mamma Mu har vi alla av och det börjar kännas som om de börjar bli tunna av utnötning
    Just nu är det en skiva med Halvan (berättelser om utryckningsfordon) som är mest poppis

Vi läser sagor tillsammans innan det är hopp i säng, och sen får han lyssna på svag volym tills han somnar

• Leiben
    Vi läser sagor tillsammans innan det är hopp i säng, och sen får han lyssna på svag volym tills han somnar
    så gör vi också
Svar på tråden lyssnar era barn på sagor - cd, annat?