lyssnar era barn på sagor - cd, annat?
ja som frågan lyder.
Om de gör det vad lyssnar de på?
ja som frågan lyder.
Om de gör det vad lyssnar de på?
Min 4-åring lyssnar varje kväll efter saga och mys... Lyssnar på Emil, Alfons,Pippi, Sune och klassiska sagor
Ja, ibland. Favoriten just nu för vår 3,5-åring är Beppe Wolgers 'Sagan som hörs bra och andra sagor' på Spotify. Fantastiskt kul, tycker både sonen och jag.
Förstår inte frågan. Vill du veta om vi läser sagor för barnen - eller om det finns föräldrar som sätter på cd med sagor som någon annan läser i stället?
Jag har två söner som sover i samma rum. De är 5&9. De är just nu inne i en period då de hellre vill lyssna på en cd skiva innan de somnar än att höra en läst saga. Då blir det något som de kan lyssna på tillsammans. Just nu går Lassemajas mysterier varma. Vi lånar cd skivorna på biblioteket å byter ca var 14 dag. Andra skivor som är poppulära är tzatziki och pappan, tzatziki och morsan, melodifestival skivan, mfl.
Jag läser för mina barn innan läggning men 6-åringen har också CD-spelare med skivor han brukar lyssna på tills han somnar sen. Han gillar Kalle Kunskap-sagor eller musik-skivor mest.
Mina barn gillat mamma mu och kråkan. (Jag gör det INTE längre! ) först så är det vanlig bok, sen är det ljudbok.
Jag har en 4,5åring som började med CD-bok vid dryga 2 år. och han ÄLSKAR det!!
Mamma Mu har vi alla av och det börjar kännas som om de börjar bli tunna av utnötning
Just nu är det en skiva med Halvan (berättelser om utryckningsfordon) som är mest poppis
Vi läser sagor tillsammans innan det är hopp i säng, och sen får han lyssna på svag volym tills han somnar