gita sig men behålla ensam vårdnad.- ex ? nån vet nåt sätt?
Hej, min sister har ensamvårdnad om hennes son och hon och barnets pappa vill gifta sig, de ska inte bo tillsammans för det vill vi inte, det handlar om att hon vill att vår familj utomlands ska vara nöjd, då är det fint om de ser typ bilder på facebook där hon gifter sig, vet någon nån sätt ex nån kyrka vilken religion från vilken land som helst , en präst?, eller nåt vad som helst som gifter par i sverige men inte att man får ett intyg och det blir laglig och riktig? utan 100% religiÖs utan register? ... Det är såhä att om hon gifter sig genom svenska kyrkan så får de en intyg och han får automatisk delad vårdnad laglig, på papper...Snälla skriv inte taskiga saker, hon har verkligen bra anledningar att inte gifta sig på papper, honvill inte att han ska få vårdnad av hennes son pgav han är superagressiv, fysiks våld, hon vill bara göra min morfar glad och att han ska va stolt och mindre orolig.- hon menar att hon vill bara göra rätt och att hennes son som är nu runt 15 månader ska i framtiden få se fina familjebilder.- Familjerätten har bestämt att han får träffa honom med henne en gång varannan vecka en timme... Så... Det är alla nöjda med.- Vad jag tycker och tänker har spelar inte nåt roll utan... hon vill bara ha nåt svar som... ex... be en präst från asien från blah blah kyrka göra det och då förlorar hon inte ensamvårdnad... vet någon finns det nåt sätt?