• Anne123

    Champagne i cocktailglas

    Hej!
    Det kommer gäster imorgon och som fördrink tänkte jag servera champagne. Kan man hälla upp detta i cocktailglas men en färsk jordgubbe på kanten eller detta ser väldigt konstigt ut?

  • Svar på tråden Champagne i cocktailglas
  • Anne123
    Benbrott skrev 2014-02-27 18:49:08 följande:
    Personligen skulle jag tycka att det såg konstigt ut, men du gör precis som du känner för.
    jaaa, hmm, är tveksam, också rädd att kolsyran försvinner för snabbt...
  • Aniiee

    Har du inga champagneglas så köp ett gäng i plast och lägg jordgubbar i botten i stället....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anne123
    Aniiee skrev 2014-02-27 18:59:09 följande:
    Har du inga champagneglas så köp ett gäng i plast och lägg jordgubbar i botten i stället....
    jodå jag har! tycker bara att cocktailglasen var snyggare.. :)
  • Ann Nelly

    Kör på coctailglasen, jag serverar också så ibland. Tycker det är lättare att dricka ur dem.
    Tittar man på gamla filmer så var det ur såna glas de drack champagne förr, ser lyxigt ut.
    Oroar mig inte för att kolsyran ska försvinna, så länge finns inte drycken kvar i glaset :)

  • Monchichier
    Ann Nelly skrev 2014-02-27 19:09:37 följande:
    Kör på coctailglasen, jag serverar också så ibland. Tycker det är lättare att dricka ur dem.
    Tittar man på gamla filmer så var det ur såna glas de drack champagne förr, ser lyxigt ut.
    Oroar mig inte för att kolsyran ska försvinna, så länge finns inte drycken kvar i glaset :)
    Man har aldrig druckit champagne ur coctailglas på filmer, inte ens i gamla sådana.
    Det du sett är med största sannolikhet ett champagneglas av typen coupeglas, de har en likhet med cocktailglasen men är absolut inte samma sort.
    Det vi i vanligt tal kallar champagneglas är Flûteglas.
  • Lindsey Egot the only one

    Cocktailglas är ju ett sorts champagneglas

  • Monchichier

    Skulle jag servera champagne i coctailglas skulle jag blanda i ljus rom och bananlikör.
    Eller blodapelsinjuice, eller päronvodka och päronessens, eller konjak och angostura bitter.

Svar på tråden Champagne i cocktailglas