2,5-åring som knuffas och roffar åt sig
Har en kompis vars 2,5-åring dotter och min son oftast inte leker så bra ihop. Tex så tar den lich tar grejen. lltjejen saker ur händerna på min son, säger "min" och "mitt" om det mesta,knuffar honom och delar inte med sig. Mitt synsätt är att jag vill visa sonen hur han ska göra i situationen, dvs säga "sluta", "jag leker med den", "nej" osv. Och visa henne hur man gör rätt. Jag rycker inte in direkt, utan kollar först hur de löser det själva. Men det blir så att tjejen drar i saken,min son håller i el släpper samtidigt som han säger det jag lärt honom. Tjejen struntar i det och tar grejen. Min kompis tycker min son ska "tuffa" till sig, jag tycker han gör rätt och att hennes dotter ska visas ännu mer hur man gör rätt. Min son går inte på förskola,är hemma m hans lillasyster så då får han också vara hemma. Vi går på öppna fsk några dagar i veckan. Kompisens dotter går på fsk sedan över ett år. Hon knuffas och slår även sött lillasyskon . Den enkla vägen är ju att inte träffas men intressant att höra åsikter och tips!