• Anonym (Mammas tjej)

Min Pappa som jag inte vet något om hörde av sig för en vecka sen.. Ni i samma sits se hit (vill gärna ha råd från andra också)

Hej!

Min pappa o min mamma träffades på en färja EN GÅNG.

Men dem fastna för varandra o bestämde för o ses senare o byta nummer..

Dem bytte nummer o dem båda lovade o höra av sig.

De gick två månader o ingen av dem hade hört av sig...

Ja o sen kom jag o han ville inte veta av mig.

JA TILL MIN FRÅGA HEHESolig

Han hörde av sig till mig på facebook för en vecka sen.

O visst jag har frågat min mamma om min pappa, men de var mer när jag var i tonåren!
    Men jag är jätte besviken på honom, han ville inte ha mig då... O varför skulle jag villja ha han nu???

Men jag har inte en aning hur jag ska göra, för jag är så arg, för jag var

är de någon som är i denna sits/ eller har varit, vill jätte gärna ha någon o prata med!

Hur gjorde ni ?

hade ni tagit kontakt?

Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-26 16:48
    Jag är 22 idag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-26 16:50
    ooj vad fel de blev där, började på någon mening o sen raderade( för jag var ) ska inte vara med

• Svar på tråden Min Pappa som jag inte vet något om hörde av sig för en vecka sen.. Ni i samma sits se hit (vill gärna ha råd från andra också)
  • Philippa

Jag hade tagit kontakt.... jag menar, han är väl mer mogen idag?

• Anonym (Mammas tjej)
    Philippa skrev 2014-02-26 16:50:03 följande:
    Jag hade tagit kontakt.... jag menar, han är väl mer mogen idag?
    mmmh de är han säkert! Men han har skylllt att på min mamma, att de var hennes fel att hon behöll mig o att hon minnsan skulle få klara sig själv o han skulle aldrig ta kontakt eller  känna något för detta barnet..

Jag vet inte de är jätte svårt..

Mamma säger gör de om du vill, men jag vet inte!
  • Philippa
    Anonym (Mammas tjej) skrev 2014-02-26 16:53:47 följande:
    mmmh de är han säkert! Men han har skylllt att på min mamma, att de var hennes fel att hon behöll mig o att hon minnsan skulle få klara sig själv o han skulle aldrig ta kontakt eller  känna något för detta barnet..

Men det är ju bara hennes version, eller?

ge han en chans.... funkar det inte kan du alltid bryta kontakten med han.
  • Anonym (nja)

Jag tog kontakt när jag var 21 år.Jag åkte hem till honom och hans nya familj. Det blev ingen hjärtlig kontakt,kanske jag var negativ . Vi sågs aldrig mer. Nu när han är död,vill min halvbror träffa mig.Vi får se ,om det blir någon gång.

• dvitamin
    Anonym (Mammas tjej) skrev 2014-02-26 16:53:47 följande:

när gjorde han det? alltså skyllde på din mamma... var det förra veckan eller för 22 år sen när han var ung och inte ville ha något ansvar? att bara prata och få  reda  på vad han vill säga är ju ganska oskyldigt, han kanske har mognat och ångrat sig ordentligt. om du väljer att prata med honom kan du ju när som hhelst säga att det var en dålig idé och lämna honom
  • Anonym (Mammas tjej)
    Anonym (nja) skrev 2014-02-26 17:01:21 följande:
    Jag tog kontakt när jag var 21 år.Jag åkte hem till honom och hans nya familj. Det blev ingen hjärtlig kontakt,kanske jag var negativ . Vi sågs aldrig mer. Nu när han är död,vill min halvbror träffa mig.Vi får se ,om det blir någon gång.
    ååh tack för ditt svar, var precis de jag sökte jaah alltså ( en som har vart med om samma)

de ä precis så jag tänker visst vi ses en, två kanske 3 gånger?? o sen inget mer o då ångrar jag mig något fruktansvärt, för han ville inte ha mig, o han kunde inte höra av sig efter vi setts heller för jag var inte som han trodde o han hade rätt.. Han vill inte ha mig!!!!!
  • Anonym (nja)

Men det kanske inte blir så,kanske ni  klickar och får bra kontakt. Men som sagt,det är svårt att känna något  känslomässigt ,det är som vilken människa som helst. Lycka till oavsett vad du gör.

• Anonym (Kram till er)

Jag tycker det är extremt omoget och fel att ta kontakt med sin dotter senare och skylla allt på den andra föräldern..
    Även om det är mammans "fel" så vet han väl ändå hur barn blir till ?? Och varför ska DU få ut förde ? 

Hur tänker han idag vad säger han när ni pratar vad vill han få ut av er relation ? 

Kram

• Tesselajnen

Har han sagt till dig att han skyller allt på din mamma eller är det din mamma som sagt det? Dvs har du verkligen satt dig ner och fått båda sidorna av vad som hände och varför?

Jag trodde jag hade fått höra vad som hände mina föräldrar när jag var liten, men det var ju bara från min mammas synvinkel. Men i efterhand inser jag att mammas story och pappas verkligen är två helt olika. Jag tog kontakt med min pappa när jag fick mitt första barn för knappt 6 år sedan, vi träffades några gånger och han fick då berätta sin sida av vad som hände.

Helt plötsligt så inser jag att min mamma var väldigt ledsen och sårad över vad som hänt men att det blev som det blev inte bara var pappas vilja. Det var minst lika mycket hennes "fel" till att jag inte haft kontakt med min pappa som hans eget "fel".

Vi hann bara träffas några få gånger innan han gick bort. Så jag ångrar på något sätt att jag inte vågade ta kontakten innan jag verkligen gjorde det. För han vågade inte själv höra av sig till mig.

• Anonym (nja)

Jag var nyfiken på hur han såg ut. När jag träffat honom var jag liksom nöjd med det. Som sagt,vi klickade inte.

Svar på tråden Min Pappa som jag inte vet något om hörde av sig för en vecka sen.. Ni i samma sits se hit (vill gärna ha råd från andra också)