Behöver hjälp!
Nu är det snart 1½ år sedan jag och mina barns far separerade. Kommunikationen har väl aldrig varit bra men ändå hanterbar. Nu kommer han flytta vilket innebär att barnen ska bo hos mej förutom varannan helg. Detta är hans val.
NU har helvetet brakat loss, vi har gemensamma skulder sedan tidigare och det ligger ungefär på samma summa för oss båda. Idag kom sms om att det är såååå synd om honom, hans ekonomi är pannkaka (han tjänar bättre än jag). Han vill nu att JAG ska betala HANS delar av våra skulder samt att han inte ska betala underhåll pga "moraliska" skäl. HAN gör allt för barnen, HAN tänker bara på att ge dem en bra framtid, HAN anser att jag ska unna våra barn att HAN ska ordna upp sin ekonomi. Vad jag gör för barnen och min "lott" ser han inte alls.
Mao jag ska ta våra gemensamma skulder, ha barnen ensam på heltid utan hjälp vare sig ekonomiskt eller "barnvakter", detta med egna skulder samt en ganska kass lön. Vad fan ska jag göra? Jag skulle leva på nudlar och havregrynsgröt bara jag fick ha mina troll hos mej och det kommer jag också göra men kan han verkligen slippa undan underhåll? Att prata går inte, vi är från olika planeter....