• Anonym (förvirrad)

För litet foster på VUL i v 8, MA?

Var på ett tidigt ultraljud idag pga att jag inte alls känt mig gravid. Är helt säker på
    när barnet är gjort, dels genom ägglossningstester men också för att vi inte 
    hade sex senare. Borde vara  8+ men barnmorskan hittade ett foster stort som 
    ungefär i vecka 6 och inga hjärtslag. Har fått en tid om över en vecka för att kolla igen
    men känner mig helt övertygad om att detta måste vara en missed abortion. 

Har någon varit med om något liknande med både bra och dåliga slut? Känns outhärdligt
    att vänta på att ett eventuellt missfall ska sätta igång. Satte det igång för er eller
    behövde ni få hjälp med att få ut det?

• Svar på tråden För litet foster på VUL i v 8, MA?
  • mp90

Jag hade samma som dig. Trodde jag visste när vi hade myst. Fick ultraljud i vad jag trodde va v 8 men de såg inget hjärta o trodde det var för tidigt! Fick en ny tid och två veckor senare i v 8+3 fick vi se en böna på 18 mm & med tickande hjärta! Håller tummarna för dig!

• mimmih

Känner med dig, fick exakt samma resultat  på mitt första VUL och det är fruktansvärt. Väntan till nästa VUL är hemsk. I mitt fall slutade det inte bra MEN jag har läst om så många fall där det har varit precis på gränsen att se hjärtljud vid första VUL så ge inte upp! Vissa kan vara lite sena i starten, även om du vet exakt när du blev gravid. Ta hand om dig!

• Anonym (förvirrad)

mp90, var du hundra procent säker på när du trodde ni hade myst? för jag kan verkligen inte förstå hur detta skulle ha gått till. väntan känns så himla tuff.

mimmih, beklagar att du fick gå igenom detta. fick du tabletter för att sätta igång så allt kom ut? Har ni lyckats bli gravida igen?

• mp90

Jag var 95 % säker. Men min gyn sa då att det kan ha fäst senare och därav blivit fel i räkningen! Lycka till!! Varm kram

• mimmih
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-02-27 09:15:50 följande:
    mp90, var du hundra procent säker på när du trodde ni hade myst? för jag kan verkligen inte förstå hur detta skulle ha gått till. väntan känns så himla tuff.

mimmih, beklagar att du fick gå igenom detta. fick du tabletter för att sätta igång så allt kom ut? Har ni lyckats bli gravida igen?
    Tack! Allt kom ut av sig själv. Klumparna kom ett par dagar efter missfallet startade, VUL visade att det fanns rester kvar och de kom ut med första mensen. Min tidslinje ligger i en egen tråd i forumet. Nytt VUL visade att allt var ute, nu väntar jag på BIM efter första försöket efter missfallet.

Håller tummarna för att allt ska gå bra, än finns det hopp!
Svar på tråden För litet foster på VUL i v 8, MA?