• scaras

Kuvertväska/clutch

Ja alltså, har fått en jättefin kuvertväska och ska iväg på finfest så det vore ju roligt att ha den, men hur tusan beter man sig med en sån. Inte van att vara på finare fester tyvärr. Är inget handtag eller axelrem alls på den så går man bara runt o försöker hålla reda på den hela kvällen, lägger man den nånstans, har man en annan större väska med sig som den får ligga i när man inte nödvändigtvis behöver ha något man har i den?? Dumma frågor men har aldrig haft nån sån väska tidigare..

• Svar på tråden Kuvertväska/clutch
  • Tebriane

Du håller i den alternativt klämmer fast den mellan armen och kroppen uppe vid armhålan :)

• scaras

Låter besvärligt.. hehe.. kanske få öva lite o använda den innan.

• Monchichier

Jag brukar nog oftast hålla i den på kortsidan och när det blir lite trångt och mycket folk klämmer jag fast den mellan kroppen och underarmen liksom.
    Om du förstår vad jag menar.

Äter jag brukar jag ha den i knät under servetten.

Typ så?

• scaras
    Monchichier skrev 2014-03-02 20:04:06 följande:
    Jag brukar nog oftast hålla i den på kortsidan och när det blir lite trångt och mycket folk klämmer jag fast den mellan kroppen och underarmen liksom.
    Om du förstår vad jag menar.

Äter jag brukar jag ha den i knät under servetten.

Typ så?
    Ja jo, är väl inte så konstigt egentligen. Ser ju så classy ut med folk som håller såna väskor på ett naturligt, självklart sätt. Tungan ute Är bara rädd att jag kommer tappa/förlägga min nånstans.. Ska nog öva lite hemma med min väska.. hihi..
Svar på tråden Kuvertväska/clutch