• Anonym (känsligt)

pappan vägrar skriva på VAB pappret!

Hej!

Är det någon som vet här hur man går till väga om ena parten vägrar skriva på papper från FK? (försäkringskassan)

Min son bor heltid hos sin pappa, han var hos mig 5 sammanhängande dagar då han var sjuk. (VAB)
    Nu har jag rätt att få ut ersättning från FK, men då ska båda skriva på, vilket fadern vägrar nu.
    Hur går jag nu till väga?

• Svar på tråden pappan vägrar skriva på VAB pappret!
  • NummerTvå

Vet inte riktigt vad som gäller. Men har du frågat pappan av vilken anledning han vägrar skriva på? Och har du kontaktat försäkringskassan om det finns nåt att göra?

• NummerTvå

Är även du vårdnadshavare för barnet? Vet inte om det spelar nån roll i och för sig.

• Anonym (abc)

Du talar lugnt och sansat om för honom att detta mycket väl kan räcka som grund för att flytta vårdnad och boende till dig.
    Att inte ens kunna samarbeta om en sån här enkel sak är tydliga bevis på samarbetssvårigheter och i detta fallet är det ju solklart så att det är han som bråkar.
    Se till att få hans nekande skriftligt.

• a no nym

TS är kanske inte vårdnadshavare o då behövs väl vårdnadshavarens underskrift för att få ut TFP.

• Ess

Min mans ex skrev aldrig på något, så han skickade in det till Fk och sen fick dom ta det med henne. Han fick sina pengar i alla fall.

• Anonym (IH)
    Ess skrev 2014-03-05 11:19:01 följande:
    Min mans ex skrev aldrig på något, så han skickade in det till Fk och sen fick dom ta det med henne. Han fick sina pengar i alla fall.
    Är din man vårdnadshavare för barnet?
  • Ess
    Anonym (IH) skrev 2014-03-05 17:08:37 följande:
    Är din man vårdnadshavare för barnet?
    Ja. Fast detta gällde avdrag på underhållet när han haft barnen mer än avtalat. Det skulle hon egentligen skriva på, men vägrade.
    Ts bör kontakta fk, och skicka in pappren utan hans underskrift.
Svar på tråden pappan vägrar skriva på VAB pappret!