• mrszat

kalas på leos till 4 åring????

min snart 4 åring har önskat att hon ska ha kalas på leos o bjuda förutom kusinerna även lite dagis barn. totalt 13 barn e det tal om. är det en bra ide???
    många säger att dem kanske är för små vid 4 års ålder för ett leos kalas??? vad säger ni? och varför?
    jag vill dock på inbjudningskortet på något sätt skriva att jag gärna vill att barnens föräldrar är med. jag vill inte och kan inte ansvara för 13 barn... o då pratar jag inte om i  kalas rummet utan inne på leklandet..det är för stort för att jag o maken ska kunna ha koll på alla. så gärna hjälp med att formulera hur jag ska skriva på inbjudningskortet

• Svar på tråden kalas på leos till 4 åring????
  • PetraMunchen

Föräldrar bjuds på föräldrafika under kalaset skulle jag skriva och kanske ev. Lägga till att ni är tacksamma om alla stannar. Kan ni inte välja nått mindrel lekland annars. Ett annat alternativ är att prata med några föräldrar innan annars och be de hjälpa till att hålla koll på barnen.

• Jill 79

Har varit på många 4års kalas på leos. Självklart måste du skriva att barnen mpste ha med en förälder som ansvarar i leklandet. Se till att boka så ni har kalaset först, brukar ta 1.5 h ca. Med presentöppning och allt, seb tackar ni och säger att det är fri lek. Då kan föräldrarna låta barnen stanna så länge eller kort det vill och de behöver inte leta reda på dig för att tacka och säga att de åker hem. Av min erfarenhet brukar gruppen splittras rätt rejält även om det inte är massa barn.

• Jill 79

Glömde och svara på det du ville ha hjälp med. Du behöver inte komplicera till det. Det är bara att skriva typ eftersom vi blir många barn och leklandet är stort behöver det följa med en vuxen som kan ta ansvar för respektive barn.

• Alexi

Jag tycker faktiskt fyraåringar är för små för kalas på sådana ställen. De måste man ju vara med i klätterställningarna och ha koll på hela tiden och det är ju inte helt kul att inte få välja själv som förälder om man vill och kan just då.

• cosinus

Ska man ha kalas för 4-åringar där så ja då måste förälder stanna.

men jag gillar inte riktigt Leos-kalas. Ingen har tid att fika, alla springer åt olika håll och det är närmast omöjligt att se om någon blir utanför, vilket det lätt blir för barnen tappar bort varandra.

Sen förstår jag absolut det sköna med att inte ha kalaset hemma men då måste jag tipsa om att hyra en gymnastikhall. Här kostar en liten gymnastikhall 80 kr timmen och då kan man bygga hinderbanor, svinga i lianer, hänga i ringar och leka lekar.

Vill man bjuda på mat är ju utkörningspizza enklast. Annars funkar det jättebra att ta med fika och duka upp i omklädningsrummet. Engångstallrikar och muggar och det är inte ens jobbigt. Barnen brukar vara jättenöjda.

• mrszat

Jag gör inte detta kalas för min skull. Vi kommer ha ett kalas hemma också så för mig är det inte till någon hjälp. Det är dottern som önskat sig det. Bara att gilla läget..

• whitestar
    mrszat skrev 2014-02-26 18:45:18 följande:
    Jag gör inte detta kalas för min skull. Vi kommer ha ett kalas hemma också så för mig är det inte till någon hjälp. Det är dottern som önskat sig det. Bara att gilla läget..
    Men snälla,det är ju du som är vuxen och har ansvar/bestämmer!Inte kan en 4-åring bestämma vart hen ska ha kalas.Det Leos lekland jag varit på är inte lämpligt för 4-åringar,om det ser likadant ut i resten av landet så skulle jag tycka att det får vänta nåt år tills dom är minst 6 år innan det kalasas på ett lekland.

Apropå formuleringen så är min son bjuden på 7-årskalas fram tills 14,sen är det fri lek i leklandet under uppsikt av föräldrar.
  • mrszat

Haha förlåt jag skrattar.. Det är inte så att hon bestämt det mot min vilja. Hon har önskat det o jag har gått med på det. Men inte för att det är lättare där och man slipper stöket hemma som någon sa. För vi kommer ändå ha ett kalas hemma. Det var det jag menade

Svar på tråden kalas på leos till 4 åring????