• Näng

Jag är gravid i vecka 34 med tredje barnet (36år) och nu börjar allt gå såååå långsamt.

Jag är gravid i vecka 34 med tredje barnet (36år) och nu börjar allt gå såååå långsamt. Jag behöver verkligen tips på hur jag skall få tiden att gå.

Jag jobbar nu 75% och är sjukskriven 25% pga av foglossning, går på kryckor nu och det gör ju ej saken bättre. Läkaren rekommenderar heltidssjukskrivning men då kommer tiden gå ännu långsammare och sjuksköterska som jag är anser jag ju mig veta bäst själv vad jag orkar .

Jag längtar sjukt mycket till 11/4 då bebben skall komma att det ockuperar mina tankar dygnet runt. Vi har köpt alla grejor nu och jag har tvättat upp och fixat med det, i mitten av mars skall jag tillåta mig (eller rättare sagt min man) att montera möbler och möblera om. Jag "boar" gärnet och städar ur skåp och lådor, allt för att allt skall var tipp topp när bebisen kommer. Får ju göra lite itaget pga av foglossningen men det går. Streama film, vila och allmännt häng med familjen. Men jag behöver mer tips, kanske något jag missat och borde göra.

Hör gärna om andras erfarenheter i ca samma vecka och hur ni mår! Har själv gått upp 15kg och är sprängfylld men vätska.

• Svar på tråden Jag är gravid i vecka 34 med tredje barnet (36år) och nu börjar allt gå såååå långsamt.
  • beli

Jag har inte varit gravid (däremot har jag precis påbörjat en IVF-behandling) men jag vet att jag skulle utnyttja tiden till allehanda pysselprojekt med papper, tyg, garn etc. etc. Det förutsätter ju att man har ett pysselintresse, förstås. En kompis köpte symaskin och började sy när hon väntade sitt första barn (hon blev tvungen att vila nästan hela graviditeten pga risk för missfall), och hon sydde galet mycket barnkläder, jättefina. Hon sade att det är den perfekta sysselsättningen när man är gravid. Då har man ju också hemmagjorda kläder till barnet när det väl kommer :)

• FlitigaLis

Jag är gravid i vecka 31, varit hemma på heltid sen början av december, halvtid sen november.

Är också uttråkad och rastlös. Virkar mest hela dagarna

• FlitigaLis

Sy gör jag också. Sytt sängkläder till bebis (mycket billigare än att köpa färdigt), sytt blöjautomat till badrummet och nästa vecka ska jag sy överdrag till babykorgen

• Näng

Fick faktiskt symaskin av mamma så kanske skall jag sätta igång med det. Vilka grejor har ni tänkt/köp in till era bebisar/kommande bebisar. För mig är nyheten babynest och pöl, det har jag inte haft innan.

• FlitigaLis

Har inte tänkt ha varken pöl eller babynest.

Har babygym som funka lika bra som pöl och sen har vi en babykorg som jag hoppas bebis ska sova i.

• Icka01

Känner igen mig så mycket. Vår lilla tjej (trean) ska komma den 16:e april. Har ont i ryggen men är inte sjukskriven. Har möjlighet att jobba hemma så det kommer nog bli mer av det. Kvällarna tillbringas i soffan 😊 Men jag är optimistisk, var och köpte färg idag. Har köpt en urläcker barnsäng på blocket för 500kr som nu ska få nytt liv. Sebra.se ger mig inspiration!! Väggar ska målas och en magnetplatta ska tillverkas så jag har lite projekt att pyssla med. Håller med dig om att tiden går så låååångsamt.

• Ziria

Hej, jag känner verkligen igen mig.. Jag är dock heltidssjukskriven.. och tiden gå såå långsamt...
    Jag är 34 år och gravid med trean i v. 35, bebis är beräknad 4/4.
    Jag har dock inte hunnit fixa allt tills bebis kommer, då jag måste ta det lugnt och behöver hjälp från maken med att fixa ihop möbler m.m. Han jobbar dock så himla mycket så det blir inte så mycket tid över. Detta gör mig lite stressad ibland. Eftersom det är tredje barnet så har vi ganska mycket sparat i källaren från de tidigare två och det känns bra att det inte är så mycket att inhandla.
    Så det jag gör att fixa lite med det jag kan, som bebikläder.Jag stickar också, är alldeles strax klar med en fin ljusblå liten filt. 

• FlitigaLis

Jag förstår hur du känner. Jag är bara i vecka 31, och känner mig stressad över att vi har en del kvar att fixa. Maken tycker det är en evighet kvar och "att det löser sig väl"

• Ziria

Ja precis! Min make är också så, "vi hinner, det är ju jätte långt kvar"... men tiden går ju faktiskt fort, även om dagarna känns långa och dryga när man bara går hemma.

• FlitigaLis

Jo det är jätte drygt, men om man har allt hemma kan man iaf gå och plocka med det. Ska sy och greja en del.

Vår son kom i v 37, så jag utgår i från att denna bebis också kan göra det

• Ziria

Jo det blir endel plockande hemma. Jag måste ta det lugnt då jag har prematura sammandragningar och en enorm foglossning. Så det blir mycket vila här. Jag stickar lite, tycker det är kul!

• Ziria

Te, choklad och en god bok låter som ett riktigt bra tips!! :)

• Ziria

I helgen lyckades jag få maken att hämta de mesta av bebis grejerna i källaren :) så nu har jag lite att fixa med en stund, det känns kul! Tyvärr hittade han inte skötbordet, så jag undrar var det kan vara.. jag får nog leta lite själv :)

• Näng

Vår lille kom 1/4 med induktion. Så nu går inget långsamt längre! Hur har det gått för er andra?

• Näng

Vår lille kom 1/4 med induktion. Så nu går inget långsamt längre! Hur har det gått för er andra?

Svar på tråden Jag är gravid i vecka 34 med tredje barnet (36år) och nu börjar allt gå såååå långsamt.