• idas1989

Akta graco evo

Hej! Jag och min man har haft en gammal (men superbra) emmaljunga citycross till vår elva månaders, som nu tyvärr gått sönder. Jag vill gärna ha en vagn som nte är så stor och klumpig och har spanat in akta gracos evo som det finns bra nypriser på (bara sittvagn). Men jag har en del frågor som jag hoppas det finns någon med erfarenhet av denna vagn som kan svara på:

Verkar den bekväm för barnet?

Hur är fjädringen, har den ett skönt gung och går bra att köra på olika underlag utan att det skumpar för mycket?

Funkar den för långa människor (har förstått att handtaget inte kan justeras?)?

Till sist så undrar jag även om det finns någon som kan rekommendera en annan, liknande vagn som uppfyller följande krav: bra fjädring, komfort för barnet och en sittdel som är vänd mot föräldern.

• Svar på tråden Akta graco evo
  • Gloria01

Jag skulle inte rekommendera den som annat än extra vagn. Vi har den som rese/extra vagn. Den är inget gung i sig och den skumpar ganska rejält om det är helt plant på vägen. Jag är 165 och jag tycker att den är i perfekt höjd för mig, sambon är 180 och han tycker den är lite låg. Denna vagn är i sulky klassen enligt mig. 

• Nashico

Denna vagn ska du bara ha om du t.ex som vi inte kunde ha en barnvagn i trappen eller något förråd öht. Den väger 8 kg vilket gör att man orkar bära den upp för 2 våningar varje dag utan större problem men för promenader eller annat dylikt åkte vår maxi cosi mura 4 fram, trots dess vikt på 17 kg är den sjukt mkt enklare att köra än evon. 

STORT plus för evon är dock att sitsen är vändbar vilket var vårt enda krav förutom låg vikt. Sedan är det fullt liggläge också, men jämfört med vår maxi cosi där sitsen är klädd i memory skum? Nä, då går dessa vagnar inte att jämföra alls. 

Svar på tråden Akta graco evo