• Lilu

Resa billigt till västindien?

Är det några som brukar resa till västindien med barn?
    Te.x Thailand, Mauritius, Seyshellerna, Aruba m.m. Är det omöjligt att hitta en billig resa där? Eller var brukar ni boka?

• Svar på tråden Resa billigt till västindien?
  • fipa2

Hmm av dessa du nämnde är det bara Aruba som är i Västindien.
    Man brukar få ganska billiga flyg till Miami dock, det kanske kunde löna sig att kolla upp hur man billigt kan ta sig från Miami till nån ö i karibiska havet.

• Lilu

Ja förlåt...jag menade antingen västindien eller något annat ställe med kritvita stränder och sol och bad

• Lilu

Vad kan man hamna på för pris som lägst tror du? I nuläget har jag bokat 1 vecka till turkiet och det ska gå på 22.000 så blir det inte över 30.000 till något finare ställe så väljer man ju det i stället

• LoppanL81

Hihi hur står det till med geografin Lilu?
    Länderna du talar om ligger i helt olika världsdelar, Mauritius ligger ju utanför Afrika! och Thailand i Asien!

Priserna skiljer sig väsentligt åt mellan dessa resmål... Till Thailand går det ju att hitta hyfast billiga flygstolar och charterresor, medans Mauritius är i en helt annan prisklass!

• fipa2

Ok
    Thailand är troligen billigast eftersom det är så många som reser dit. seychellerna och mauritius brukar vara väldigt dyrt.

• fipa2

Menar du 20 000 för två vuxna och ett barn?

• fipa2

Ja seychellerna och mauritius kan du nog glömma
    Det är lyxställen dit man åker på bröllopsresa eller nåt, de ligger ju så isolerat så det är inga billiga flyg dit, och knappast mycket budgetboende heller.

Men Flyger ni billigt till Miami så är det väldigt nära Bahamas!

• Lilu

Nej 20.000 för 2 vuxna och 3 barn den vi bokat alltså

• Lilu

Va ni mobbar mig *skoja*
    Jag har inte så mycket problem med geografin faktiskt...skrev lite konstigt bara.
    Jag vill alltså någonstans med värme och vita stränder...s.en skrev jag några förslag....menade inte att alla låg i västindien ju

• kossan mu

Åk till Ista de Margarita en jättefin lite ö som tillhör venezuela!Var där i novemer två vecko tillsammans med min pojkvän o vå dotter som då var åtta månader De gick jättebra att åka med henne dit.Mycke barnvänligt.Vi betalade 12ooo o hade allinclusiv (stavar säkert jättefel nu).Kanon ö ,åker gärna tillbaka.Framtidsresor hade dessa resor.

• Lilu

Tack för alla tips...jag ska kolla upp den där ön Kossa mu. Var det billigt att leva, hur lång tid tog flygresan, var det fina srtänder?

Trevlig helg på er allihopa

• Lilu

Kossan mu: Jag har varit in och snabbkollat på hemsidan. Men jag undrar bokar man flyg för sig?

• Lilu

Kossan mu: Det billigast jag hittar är ca: 10.000 kr per person

• nattinattio

vi har rest en hel del till västindien, bor medelmåttligt oftast i lägenhet.
    sist var vi till aruba i november, betalade för 2 vuxna + ett barn på 6 år, ca 32 000,- för 10 dagar.
    men kom då ihåg att det är väldigt dyrt på många ställen i västinden tex på aruba kostar en liten 23 cl! öl ca 40,-, cigg ask ca 35,-, coca cola burk i affären ca 10,-svk
    vi åt aldrig under 65 usa dollar på restaurang på 2 vuxna, tex en öl å kött rätt, utan för eller efterätter. men det finns mcdonnalds att besöka å dra ner matutgifter...

Trinidad å tobago är våra favoriter lite billigare, å framför allt kommer man människorna nära å får känslan av västindien. (vi har ett fadderbarn på Trinidad som vi brukar besöka)

isla margaritas som tex friridsresor har charter till, är fortfarande super billigt men inget vi vill besöka, då jag i förstahand tänker på sjukvården å dyl när jag reser med barn, å jag tänker inte leta efter ren mottagning!
    på aruba däremot har du tipp topp på allt! väldigt mycket amerikaner å amerikanskt.

Mauritsius är ok men resorna å hotellen är mycket dyrare än västindien.

Reser du till thailand så kommer du garanterat billigast undan, tänk på att om du lägger enl ditt tycke lite för mycket på resan (beroende på vilken resa du hittar å fastnar för) dit så sparar du det på att vara där, det är billigt. å det finns många resor att välja mellan.

• nattinattio

du kan kika på bilder på min hemsida från aruba (tar dock bort det i dagarna då jag om en vecka åker till canaris å skall ha den sidan som "dagbok" så vänner å släkt kan se vad vi gjort. under övrigt på min sida hittar du även dagboken från aruba.

Svar på tråden Resa billigt till västindien?