• Min högsta önskan

    tips på välkomstdrink!

    Nästa helg ska jag ha inflyttningsfest!
    Menyn är helt klar, och det känns skönt. :)
    Men jag vill ju gärna bjuda på en go drink när gästerna kommer!
    Några tips??
    Det blir ca 12 st som kommer.

    Vet inte om det har någon betydelse vad menyn är, men jag tänkte bjuda på potatissallad med ruccola och parmesan (marinerad i en dressing med dijonsenap, balsamvinäger och olivolja bl.a.) helstekt oxfilé kryddad med vitlök och timjan, och så rödvinssås till det.
    Som dessert blir det cheesecake med lemoncurd.
    Om vädret tillåter och vi e hungriga tänder vi nog grillen på natten för lite korv med bröd. ;)


    Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Svar på tråden tips på välkomstdrink!
  • Emma Onwuanumkpe

    Mousserande ja, helt perfekt! Vill du ha en twist sa kop tex. persikolikor, paronlikor (xante) eller bjornbarslikor, alternativs farska bar, och dutta i! Hallon eller bjornbar ar en rolig ersattare till de klassiska jordgubbarna. :)
    Skål

  • DeathByPickles

    Jag tycker som många andra att mousserande vin är toppen! Vitt eller rosé - piffa upp med frusna bär (hallon/jordgubbar/björnbär/åkerbär) och kanske en pytteskvätt grenadine.


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • Emmut

    Inte riktigt säsong men tipsar ändå för den är såååå god!

    Tärna vattenmelon och frys, sedan mixa med fruktsoda till bra konsistens, vill man ha alkohol i så tillsätter man vanlig vodka eller vaniljvodka :)

Svar på tråden tips på välkomstdrink!