• baralillamig

vilken vagn till 3 åring?

Vagnen har gått sönder och vi är ute och far mkt och sover fortfarande middag (ibland) så behöver en ny. .

En liten och smidig som håller för 15+..
    Babyjogger har jag hört bra om..
    frågan är om man ska köpa en mini eller köra på en gt.. eller på något annat?
    är gt's bakhjul lika breda som minis.?

• Svar på tråden vilken vagn till 3 åring?
  • Alexi

Vår treåring använder i princip aldrig vagn längre men vi köpte ändå en babyjogger city mini i höstas för att ha i reserv, jättesmidig och bra vagn.

• Sisisisi

Vi hade en phil&teds, smidig att köra, bra plats för barnet men tog liten plats i bilen.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Liii82
    baralillamig skrev 2014-02-23 13:22:39 följande:
    Vagnen har gått sönder och vi är ute och far mkt och sover fortfarande middag (ibland) så behöver en ny. . En liten och smidig som håller för 15+.. Babyjogger har jag hört bra om.. frågan är om man ska köpa en mini eller köra på en gt.. eller på något annat? är gt's bakhjul lika breda som minis.?
    3 år o ungen använder fortfarande vagn, kanske dags o sluta med d då och låta ungen använda sina ben
  • umm abdilleh

Jag slutade med vagn till alla mina när de fyllde två. Varför behövs vagn för en treåring

• Liii82
    umm abdilleh skrev 2014-02-23 17:06:37 följande:
    Jag slutade med vagn till alla mina när de fyllde två. Varför behövs vagn för en treåring
    håller med slutade oxå när min dotter va två, bra om barn rör på sig varför ska man ha vagn så länge, lathet av stressade föräldrar tror ja
  • Mellanmjölkens land

Sover barnet fortfarande middag måste man ju nästan ha en vagn, annars kan man ju aldrig vara borta på heldagsutflykter. Vår dotter fyller snart 3 och det är inte förrän nu den senaste veckan som det verkar som att hon slutligen slutat sova middag helt.

Dottern går, använder springcykel eller har åkt pulka nu när det varit snö. Vagnen står oftast hemma och har gjort det sen hon var ungefär 2 men det finns vissa situationer när den används (om inte annat som ett hot på morgonen "sätt på dig overallen eller så får du åka vagn till dagis" ).

• LeLove

Förlåt men vilka elaka dryga svar du fått! Alla har väl olika behov och olika boendesituationer som spelar in? När jag bodde i stan och inte hade något körkort så skulle jag aldrig klarat mig utan vagn! Dottern åkte (utan att jag skämdes!) vagn tills hon var nästan 4(!) Mycket av bekvämlighetsskäl då jag gillade att gå mkt och hon inte orkade gå typ 2timmar i sträck, att "storhandla" hade heller inte fungerat då jag behövde vagnen för att packa i.. Till lillebror som är 3,5 nu så har jag endast en paraplysulky med sittläge i "nödfall" typ då vi åker på heldagsutflykter där vi går i flera timmar eller om han är sjuk och jag måste gå ut med hundarna, använd typ max 10ggr sen han fyllde 2... Tyvärr har jag inga tips på vagn TS då jag hade en sån där stor & klumpig trotjänarhäst från emmaljunga men jag hoppas att du hittar någon bra!

• Alexi
    umm abdilleh skrev 2014-02-23 17:06:37 följande:
    Jag tycker det är sjukt bekvämt med en vagn med på utflykter, för att lägga alla saker i. Så har man också en reservgrej om barnet tröttnar på att gå.
  • Mother of 4

Klart man kan ha vagn, vi har haft vagn då och då tills de var över fyra, på chartersemestrar ända till 5.

Perfekt med plats för kylväskan också, har lastat parasoll mm.

Vi har baby jogger city mini, nackdelen med den är att den är ganska svårhävd med ett tyngre barn om du är för kort. Fördel att den är lättare än gt.

Gt har ställbart handtag. Och funkar bättre i terräng.

• Genuin

Vi har haft Bugaboo Bee som slit och släng vagn under flera år. Funkar perfekt. har tom haft två barn sittandes rygg mot rygg i den när de tröttnat på att gå :)

Svar på tråden vilken vagn till 3 åring?