Styvsöner, uppfostran och värderingar?
Nu måste jag bara fråga, vad ni tycker, om jag är för känslig eller om det helt enkelt inte ska vara såhär. Jag lever tillsammans med min son 4,5 år, min sambo och hans son 5år..alltså min styvson. Jag ska ta upp vissa situationer jag själv reagerar lite på, åt det negativa hållet. * när det är läggdags är det nästan alltid på min sambos initiativ, då säger han till sin son att det är kvällsmat och läggdags. Medans jag och min son kanske håller på med annat.. Är det rätt eller fel av min sambo? * när det görs iordning för dagis på morgonen är det ofta (inte alltid) så att min sambo klär sin son och pratar nästan bara med honom, varken med mig eller min son. Är det rätt eller fel av sambon? * han gör saker med sin son som hans son tycker är kul, i vardagen, men sällan (nästan aldrig!) något med bara min son. Är det rätt eller fel av sambon? * min sambo kan ta på sig jackan och säga "jag ska bara" och blir borta i 30min-några timmar, istället för att säga till innan han klätt på sig gör han det efter. Oftast då när hans son är hos sin mamma, händer någon gång annars också. Är det rätt eller fel av sambon? *när vi pratar om saker som vi måste bättra oss på vill han endera inte prata om det, eller så förstår han inte att han ibland har fel eller behöver tänka sig för.. Är detta rätt eller fel av sambon? Kan tillägga att vi planerade ett barn, jag blev gravid och sedan blev han jätte konstig och tyckte mer eller mindre att det var fel tillfälle..det blev en abort. Har tidigt i förhållandet även då blivit gravida, fast inte medvetet, som också ledde till abort, pga honom. Snälla, ge mig några svar och hjälp mig i funderingarnas värld... Är verkligen i valet och kvalet att flytta. Det som hindrar mig är egentligen "bara" ekonomin, då jag inte har fast jobb och troligtvis skulle behöva gå på soc och att jag någonstans där inne älskar honom. Hjälp,, vad tycker ni? Mvh orolig.