• sofie8702

rosenrot och munkpeppar.

Hej har provat munkpeppar och rosenrot för dig men inte hjälpt. Har nu försökt i ett år, men kan man äta dom samtidigt? Någon som har testat?

• Svar på tråden rosenrot och munkpeppar.
  • Mar14

Läste väldigt mycket om olika kosttillskott och naturläkemedel innan vi blev gravida, och försöker samla ihop det i min blogg nedan.

Om jag minns rätt så reglerar både Rosenrot och Munkpeppar hormonbalansen och kan hjälpa till att få en mer regelbunden cykel. Har du haft problem med det? Rosenrot sägs ju också ge starkare ägglossning.

Rent personligen tror jag ganska mycket på Munkpeppar, men är skeptisk till Rosenrot. Det verkar helt enkelt vara ett så starkt preparat (tydligen kan det även orsaka missfall så det gäller att sluta i tid), att jag tycker det verkar lite läskigt.

Vad har du provat mer? Vilka tillskott som är vettiga att prova beror ju helt på vad man har problem med.

Och så får man förstås komma ihåg att mycket info om kosttillskott kommer från nätet och från erfarenheter, och att långt ifrån alla är studerade, så man får ta det lite försiktigt och inte tro på allt. För vissa hjälper det, för andra inte. Det finns nog tyvärr inga mirakelmedel. :(

Bloggar om 'husmorstips' för att bli gravid. -> www.frejochfreja.se/fertilitetsbloggen/
Svar på tråden rosenrot och munkpeppar.