• Liten till

Vul i 6+ utan foster?

Hej. Jag gjorde ett tidigt vul igår pga att jag oroar mig för just sånt som nu ev händer.
    Jag är i v 6+2 eller 6+5 beroende om jag räknar från sista mens eller ägglossning. Men det enda som syntes var en hinnsäck som vad jag förstod var ca 2cm, och en gulesäck. Alltså inget foster. Jag fick en ny tid om två veckor och ska kolla igen, men läkaren såg ju inte alls så hoppfull ut.
    Däremotsa hon att hade jag varit i vecka 5 då hade det sett helt normalt ut.
    Hur stora är chanserna att det faktiskt är nåt ändå eftersom jag har haft sten koll på ÄL och mens och allt? Och kan man göra nåt för att få veta tidigare? Borde jag inte tagit blodprov för att kolla hcg? Och måste man verkligen vänta 2 veckor, borde man inte se någon skillnad redan efter 1 om det är bra? Orolig och tacksam för svar

• Svar på tråden Vul i 6+ utan foster?
  • Liten till

Jag var tillbaka efter 5 dagar, då jag borde varit i 7+1 eller 7+3. Då såg vi ett sträck på 3mm med fina hjärtslag

Dock sa hon att jag var inte i mer än v 6 ungefär, och det är inte riktigt möjligt, men hur som så var det nåt som levde så jag är glad

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Vad roligt att höra, vid den veckan gör felmätning på 1mm mycket. Jag tycker inte att du ska oroa dig. Man kommer gå efter det datumet rutinultaljudet kommer ge och fram tills dess efter sista mens. Lycka till

Svar på tråden Vul i 6+ utan foster?