• Pingu2014

Ögonfransförlängning

Hej

Funderar på att göra en ögonfransförlängning och har hittat ett bra ställe på vänners inrådan. Dock är jag lite orolig för hur det kommer att kännas och se ut osv.

Ni som gjort en lyckad ögonfransförlängning;
    - Hur sköter ni dem?
    - Hur länge sitter dem?
    - Hur känns det? Är det störigt?
    - Hur ofta gör ni nya?
    - Hur tvättar ni er på ögonen?
    - Ändrade fransarna ert utseende mycket?
    - Känner ni att det ger en liknande effekt som mascara? (man kan ju inte använda mascara och jag är rädd för att se "naken" ut)

Tacksam för svar.

OBS; Jag är inte ute efter att få svar från er som hade oturen att få en dålig förlängning, utan endast från er som fått en med bra kvalitet och som fortsatt med era.

• Svar på tråden Ögonfransförlängning
  • jj85

Jag har gjort en
    Tyvärr så var limmet de använde (vet inte vilket, men används säkert inte längre) riktigt dåligt, alltså det höll fransarna, men fick världens huvudvärk i ca 1 vecka av all ånga, mina ögon sved, näsan rann. Antagligen så tålde jag inte limmet, gick tillbaka och de sa att det är inte ofta man reagerar så.

Förrutom det så var jag nöjd, riktigt fint resultat, hade velat fylla på mer, men vågade inte hos dem, men tänkt göra det på annan salong längre fram :) Till sommaren är det perfekt, då slipper man mascara också :D

- Hur sköter ni dem? Jag fick med en liten borste, som jag skulle använda morgon och kväll och borsta fransarna med så att de skulle hålla sig separerade :)

- Hur länge sitter dem? Mina höll i ca 3 veckor, nästan 4 faktiskt :)

- Hur känns det? För mig så kändes det tungt första och andra dagen, har du testat att ha lösögonfransar, inte samma känsla, men samma tyngd (lite iaf)

Är det störigt? För min del pga limmet ja, men annars nej, gillade dem
    - Hur ofta gör ni nya? man gör var 3-4 veckor ungefär

- Hur tvättar ni er på ögonen? Tvättade som vanligt men gned väl inte direkt på fransarna, brukar inte ha ögonskugga, hade ingen mascara heller, endast nedre fransrad och det är inte svårt att gå bort där..Man ska väl inte direkt gnugga på fransarna

- Ändrade fransarna ert utseende mycket? Inte vad jag märkte, då har jag bara gjort en gång

- Känner ni att det ger en liknande effekt som mascara? (man kan ju inte använda mascara och jag är rädd för att se "naken" ut) Jag använde mascara EN gång, det var mot slutet, då man började tappa dem fransarna, annars nej man ser inte naken ut..utan de kan ju fylla på dem från första gången, så de ser fylliga ut, du väljer själv hur du vill ha dem. Vissa gör t.ex bara några fransar, andra vill ha fylliga

Hoppas du fick lite svar iaf :)

• Pingu2014
    jj85 skrev 2014-02-21 20:42:04 följande:

Jag har gjort en
    Tyvärr så var limmet de använde (vet inte vilket, men används säkert inte längre) riktigt dåligt, alltså det höll fransarna, men fick världens huvudvärk i ca 1 vecka av all ånga, mina ögon sved, näsan rann. Antagligen så tålde jag inte limmet, gick tillbaka och de sa att det är inte ofta man reagerar så.

Förrutom det så var jag nöjd, riktigt fint resultat, hade velat fylla på mer, men vågade inte hos dem, men tänkt göra det på annan salong längre fram :) Till sommaren är det perfekt, då slipper man mascara också :D

- Hur sköter ni dem? Jag fick med en liten borste, som jag skulle använda morgon och kväll och borsta fransarna med så att de skulle hålla sig separerade :)

- Hur länge sitter dem? Mina höll i ca 3 veckor, nästan 4 faktiskt :)

- Hur känns det? För mig så kändes det tungt första och andra dagen, har du testat att ha lösögonfransar, inte samma känsla, men samma tyngd (lite iaf)

Är det störigt? För min del pga limmet ja, men annars nej, gillade dem
    - Hur ofta gör ni nya? man gör var 3-4 veckor ungefär

- Hur tvättar ni er på ögonen? Tvättade som vanligt men gned väl inte direkt på fransarna, brukar inte ha ögonskugga, hade ingen mascara heller, endast nedre fransrad och det är inte svårt att gå bort där..Man ska väl inte direkt gnugga på fransarna

- Ändrade fransarna ert utseende mycket? Inte vad jag märkte, då har jag bara gjort en gång

- Känner ni att det ger en liknande effekt som mascara? (man kan ju inte använda mascara och jag är rädd för att se "naken" ut) Jag använde mascara EN gång, det var mot slutet, då man började tappa dem fransarna, annars nej man ser inte naken ut..utan de kan ju fylla på dem från första gången, så de ser fylliga ut, du väljer själv hur du vill ha dem. Vissa gör t.ex bara några fransar, andra vill ha fylliga

Hoppas du fick lite svar iaf :)

Tusen tack!! 

Aha så man kan välja lite fylligare, det skall jag testa.
  • jj85
    Pingu2014 skrev 2014-02-21 21:33:25 följande:
    Tusen tack!! 

Aha så man kan välja lite fylligare, det skall jag testa.

Yes det kan man :) Fråga först på salongen, innan du köper något osv. Om hur de går tillväga, hur är deras lim m.m Alltså är det många som reagerat på den? Min fransförlängning gjorde jag för kanske 2 år sen..så det är längesen, men sugen på de nu. Ibland kommer det bra erbjudanden o då tänkte jag passa på iaf :)

Men kolla hur de gör, och hur mkt man får fylla på osv från första gången, så att du inte betalar säg 800-1000 kr o så får du några fjuttiga  fransar, och längden osv. Typ vill du ha Hollywood fransar eller vardags. Jag hade valt fransar som syns..alltså inte (ursäkta det kommer låta sååå negativt o otrevligt nu haha) trans fransar alltså big fake lashes haha men fylliga o som syns, dem har säkert bilder som man få se :)

• Kejkej91

Prova typ X-lash istället :)  (ögonfransnäring) fungerade prima på mig.
    Jag har jätte korta ljusa ögonfransar och 30 dagar med x-lash var grymt. kostar typ 200 kronor eller så på nätet. 

• jj85
    Kejkej91 skrev 2014-02-21 21:48:39 följande:
    Prova typ X-lash istället :)  (ögonfransnäring) fungerade prima på mig.
    Jag har jätte korta ljusa ögonfransar och 30 dagar med x-lash var grymt. kostar typ 200 kronor eller så på nätet. 

Haha ja den glömde jag nämna DET FUNKAR, men KAN TA TID dessutom jag är en sådan som glömmer och orkar inte, har inte tålamod alltid..
    Men det funkar, tills du slutar med de, då går de tillbaka till sin kortare längd tyvärr

Om man använder appen groupon el lets deal så har dem beroende på vilken stad man bor i, erbjudande på fransförlängning hos vissa salonger, det har jag tänkt testa, bor nära gbg o där hade de på nån salong via appen erbjudande o de skulle kosta 349 och det tycker jag inte är så farligt direkt..lite lyxkänsla att få fransarna fixade :)

• BlippBlopp

Du kommer få frågan på salongen hur du vill ha dina fransar. Långa, korta, tjocka eller så naturliga som möjligt.

För en ovan tycker jag iaf att dom kan va lite besvärliga. Det känns annorlunda, du måste va försiktig med dom. Samt borstatill dom mellan varven så de håller sig i schack.

Du kommer absolut inte se "naken" ut utan mascara på dem. Snarare som att du redan har mascara på, fast snyggare.

Jag har dock bara gjort det en gång. De höll sig fylliga i 3 veckor. Nu när nästan alla fallit av + att mina egna har strykt med. Ser fördärvligt ut för tillfället..

• Pingu2014

Jag är väldigt ljus i mig själv, men trivs med markerade ögon och i övrigt ganska naturell sminkning. Jag tror jag kommer att satsa på lite grövre fransar då jag vanligtvis sminkar dem ganska mycket. 

• Beya

Tänkte också testa det men är rätt precis som du ts att det ska se för onaturligt ut men har väldigt tunna o ljusa fransar så vill gärna få fylliga o lite längre bara. Tänkte testa inför midsommar, men hur ska man veta att det inte faller av precis då? och ser det inte konstigt ut när de börjar ramla ojämt?

• nytt eller gammalt

Jag gjorde framsförlängning regelbundet i två år, sen blev jag allergisk mot limmet. Testade fyra andra sorter men samma sak, nu tål jag inget lim verkar det som. (Det kliade som s*tan, blev rött och mycket svullet och jag hade eksem på ögonlocken flera månader efteråt.)

I alla fall, det du ska kolla på salongen är att de inte sätter fransar på tid eller ett visst antal utan endast utifrån resultat, att det blir snyggt! Det tar minst två timmar första gången, för mig tog det tre (därefter 1,5 timme var tredje vecka).

Sen kolla så de inte bara använder en längd, de måste använda minst tre olika längder för att det ska se riktigt bra ut.

Det finns olika material, jag tycker silke ser bäst ut. Syntet ser ofta lite plastigt ut om man har blick för lösögonfransar. Det finns mink också men jag har aldrig sett nån med såna fransar.

Hur snabbt de faller av beror dels på limmet, dels på hur fort dina egna fransar växer och ramlar av.

När du slutar ser det helt hemskt ut och om du håller på regelbundet som jag gjorde, blir de egna fransarna tunnare och kortare under rätt lång tid efteråt. Nu är det ca 6 månader sen jag definitivt gav upp försöken och nu ser mina egna fransar bra ut igen!

Jag tycker det är så himla snyggt när det är bra gjort och är ledsen över att inte kunna ha förlängning längre...

• Beya

Förresten om man som jag har ljusa fransar, bör man färga dem innan så de inte "skiner" igenom? och kan man använda kajal som vanligt?

• Beya

Puffar för snart är det dags för mig att göra dem för första gången

• behu3610

Har gjort fransar flera gånger. Har tappat alla fransar nu och min naturligt långa fransar jag egentligen har är borta. Så mina EGNA fransar är tunna och små! Dom var fylliga långa innan :(. Undrar om någon varit med om samma sak som mig? Kommer låta mina egna fransar växa och använda mascara framöver...

• jj85
    behu3610 skrev 2014-10-02 23:33:49 följande:

Har gjort fransar flera gånger. Har tappat alla fransar nu och min naturligt långa fransar jag egentligen har är borta. Så mina EGNA fransar är tunna och små! Dom var fylliga långa innan :(. Undrar om någon varit med om samma sak som mig? Kommer låta mina egna fransar växa och använda mascara framöver...

Hej, det blir nog så att man tappar mer utav sina egna o sen om man låter dem vila så kommer dem tillbaka..jag har fransförlänging nu o ska lägga på nytt set nästa vecka...första gången jag gjorde, o tappade allt, så såg jag så sjuk ut haha men man får väl stå ut, gillar att testa o känslan av att se sminkad ut el ja mer fräsch ut gillar jag, så ska köra ett par gånger, sen får vi se :)
  • Sapato

Gör fransar centralt i Stockholm på Salong och är utbildad!!

Inboxa mig för mer info

• Dejtande

Hej,Jag kör förlängning i perioder och ska försöka svara på dina frågor.

Ni som gjort en lyckad ögonfransförlängning;
    - Hur sköter ni dem?
    Inte på något speciellt sätt, kan dock inte använda vanlig vattenfast rengöring för det löser tydligen upp klistret (been there, done that - många fransar försvann på en gång) - har köpt ett specialrengöringsmedel. Klia inte med fingrarna i ögonen. Då ramlar de av. Använd bara en rullborste på morgonen (ev. med lite vatten) för att forma och särskilja dem. Geggar dem ihop sig ta en lite pincett eller annat särskiljande verktyg så du kan sära på dem.
    - Hur länge sitter dem?
    Det beror på hur bra klister du har, hur bra du har skött dem och hur petig du är. Jag har svårt för att bara ha ett tiotal strån på varje öga så jag fyller på ungefär var tredje vecka.
    - Hur känns det? Är det störigt?
    Jag har inte så långa utan 13 mm med C-böj och de slår ibland emot glasögonen, annars inga problem.
    - Hur ofta gör ni nya? Se ovan.
    - Hur tvättar ni er på ögonen? Se ovan.
    - Ändrade fransarna ert utseende mycket? Otroligt mkt! Jag har pyttesmå ögon (tycker jag) och detta gjorde att de såg större ut.
    - Känner ni att det ger en liknande effekt som mascara? (man kan ju inte använda mascara och jag är rädd för att se "naken" ut). Näe, mkt bättre än mascara. Skulle aldrig kunna få lika fina fransar med mascara. Jag får så mkt komplimanger för mina vackra ögon nu så det finns inte. Ögonen har aldrig tillhört mina tio i topp egenskaper innan. Nu är det ett av mina främsta. Behöver dessutom inte sminka mig så mkt eftersom fransarna göra det mesta.

Lycka till! Tror inte att du kommer att ångra dig!

• GrönaJägaren

Jag gick och fick ögonfransförlängning i 3 år. Var hos två olika stylister under den perioden och båda var fenomenala.
    Jag skötte dem inte på något speciellt sätt. Mina satt olika från olika gånger. Jag brukade fylla på 3-4 veckor efter varandra. Ibland fanns knappt några kvar och ibland fanns många kvar. Men efter en månad var det oftast inte speciellt många kvar för min del.
    Jag upplevde det aldrig som störigt. MEN nu när jag inte har dem längre förstår jag hur jobbigt det var att inte kunna klia och gnugga mig i ögonen. Dessutom pillade jag rätt ofta på mina lösögonfransar dock omedvetet. Det är verkligen en befrielse att inte ha dem faktiskt.
    Mycket också beroende på att det kändes som att man aldrig kunde sminka av sina ögon ordentligt. Jag köpte specialprodukter för att ta bort sminket men det var ändå svårt att få bort allt. Jag sminkar mig väldigt mycket i övrigt och jag tyckte det var problematiskt.
    Nu kan man äntligen använda olja igen. :)

Självklart ändrade ögonfransarna utseendet. Man ser otroligt fräsch ut. Och det är MYCKET bättre än en effekten man får av mascara. Det går inte att jämföra.

Sen ett halvår tillbaka har jag varit utan fransförlängning, och jag sätter egna lösögonfransar varje dag (vanliga rader som man kan köpa överallt). Jag skulle förmodligen inte gå tillbaka till ögonfransförlängning nu när jag är så vass på att sätta egna lösfransar som jag kan ta av på kvällen och gnugga mina ögon som bara den! ;) Och vad pengar jag sparar! Det är helt sjukt, det är ju långt ifrån billigt med fransförlängning.

Men jag tycker att du kan testa. :) Du förlorar ingenting (förutom pengar hehe) och du kommer gilla det och förmodligen vilja göra det igen.

• caulsen

Fransförlängning håller inte så länge som ögonfransserum gör, jag provade ilash och tyckte den gav superbra resultat som höll hur länge som helst eftersom jag köpt xl flaskan. Tror ja köpte den för 3 år sedan och har fortfarande kvar :) 

Svar på tråden Ögonfransförlängning