• Anonym (underhåll)

att det ska vara så himla svårt för en del snåljåpar att försörja sina barn.

Förstår inte problemet en del har med att försörja sina barn.
    Mötte exet förut i rätten idag ang underhåll till barnen.

Han godtog utan frågor mina kostander för deras kost - som jag räknat ut på lite måfå liksom.. ja det stämmer.

Men deras glasögon - då framför han att det är en sanning med modifikation att alla 3 har glasögon anser han och 2 behöver inte det egentligen ? WTF??

Stackarn hans tjänst upphör och han tvingas gå ner i lön till bara 40.000 i månaden nej då kan man försörja sina barn för han har lovat sin dotter på 19 år att betala 1273 kr i månaden till henne tills hon är 21 och klar med sina högskolestudier...
    Å inte ett enda papper hade han med sig när vi sitter i rätten som en lönespec, kontrolluppgift, hyresunderlag eller något annat... hur sjutton ska man kunna förlika då ens.. 
    Nåväl han lär få inkomma med det till huvudförhandlingen om underhållet i maj då kommer han inte undan längre.
    Tills vidare höjde de underhållet till 1700 per barn i alla fall så får vi ta det slutliga beloppet i maj. 
    Men att det ska vara så himla svårt för en del snåljåpar att försörja sina barn.

Ville bara skriva av mig - blir så irriterad av att föräldrar bara tror att enda rättigheten de har är att vara med sina barn och de glömmer totalt bort att de även ska försörja dem också.

• Svar på tråden att det ska vara så himla svårt för en del snåljåpar att försörja sina barn.
  • Anonym (youknow)

Tummen upp på det här: "Ville bara skriva av mig - blir så irriterad av att föräldrar bara tror att enda rättigheten de har är att vara med sina barn och de glömmer totalt bort att de även ska försörja dem också."

• Erki

Sätter också tummen upp på de sista 4 raderna ð???

• Anonym (underhåll)

Glad

• Anonym (hm)

Det beror ju på hur gamla barnen är också. Dessutom, man är försörjningsskyldig tom 21 om barnen går i skolan, men det kanske bara gäller gymnasiet, jag vet inte så noga så gamla är inte mina än.

Båda ska ju försörja sina barn utefter förmåga och bara för att man stämmer den andra på mer i underhåll så betyder det inte att man får det igenom. Man kan ju inte önska sig vad som helst. Att du har fått igenom högre tyder ju på att dina har ett större behov så antingen kostar de ovanligt mycket, är äldre än 10 år eller så tjänar du väldigt dåligt. Eller så hade du tur.

• hymafr
    Anonym (hm) skrev 2014-02-21 19:00:14 följande:
    Det beror ju på hur gamla barnen är också. Dessutom, man är försörjningsskyldig tom 21 om barnen går i skolan, men det kanske bara gäller gymnasiet, jag vet inte så noga så gamla är inte mina än.

Båda ska ju försörja sina barn utefter förmåga och bara för att man stämmer den andra på mer i underhåll så betyder det inte att man får det igenom. Man kan ju inte önska sig vad som helst. Att du har fått igenom högre tyder ju på att dina har ett större behov så antingen kostar de ovanligt mycket, är äldre än 10 år eller så tjänar du väldigt dåligt. Eller så hade du tur.
    Underhåll betalas bara tills barnet fyller 18 ELLER går ut gymnasiet - längst tills de fyller 21.

Jag slängde därför ut min dotter dagen efter studenten eftersom hennes pappa inte längre betalade för henne  - eller - NOT - jag försörjer henne fortfarande snart två år senare när hon studerar på högskola. Inte sjutton kan jag slänga ut henne - hon är det bästa jag har och varje dag hon bor kvar är LYCKA! Dessutom är hon faktiskt mitt BARN, även om hon är 20 år gammal. Hon är ju givetvis också sin pappas barn, men det väljer han att ignorera.

Man kan få mer än 1273 kr i underhåll pga underhållsförälderns betalningsförmåga. Det heter att barnet ska ha kvar samma ekonomiska förutsättningar som om föräldrarna fortfarande levde tillsammans.
  • Anonym (spektakel)
    Anonym (hm) skrev 2014-02-21 19:00:14 följande:

Men vad tror du barn kostar egentligen? Tror du att de är billiga i drift på nåt sätt eller?
Svar på tråden att det ska vara så himla svårt för en del snåljåpar att försörja sina barn.