• L1ndh3

Nan sensitive?

Jag har en 2 veckors bebis som verkar få ont i magen av ersättningen, vi hade först baby semp men bytte till NAN men tycker inte det blev någon skillnad.. Men nu såg jag att det finns en som heter NAN sensitiv och jag undrar om det finns någon som bytt som tycker det blivit bättre=??

• Svar på tråden Nan sensitive?
  • Stjärnebo

Våran dotter tålde inte heller sempers. Hon har ätit ersättning från dag tre.
    Vi bytte till vanliga NAN först men den gick inte heller. Så vi gav NAN sensitive sakta men säkert. Börja med 1 skopa och öka varannan dag. 
    Vi tyckte att hon fortfarande hade ont men upptäckte att hon hade mycket gaser i magen. Då köpte vi Minifom droppar på apoteket och gav varje måltid. Hon blev efter några dagar mycket bättre! Gaserna kommer lättare ut = glad bebis :) Finns även sempers magdroppar i baby hyllan på apoteket du kan testa. Testa Minifomen först och funkar inte det, köp magdroppar.
    Min snart 8 månader gamla tjej får fortfarande Minifom men får nu NAN Pro sedan ett par månader tillbaka. 
    Tror dock att sensitive va lite bättre just i början. 

Testa! :)

• bellan

Vi har en pojk här hemma som inte ens klarade NAN sensitive. Vi bytte till Hipps Ekologiska ersättning och vilken skillnad! Den innehåller GOS bakterier som är samma som i bröstmjölk. Han är nu inte hälften så gasig som innan och bajset är perfekt. Även sempers magdroppar är kanon!

• Aliceotheo1114

Vi har också nan sensetive har testat Semper och nan PRO innan men tycker inte det är någon skillnad. Han har fått miniform över en vecka nu.. Gaserna er ut utan problem men han kräks fortfarande en hel del och är ofta ledsen :/ vi känner oss helt hjälplösa.

Svar på tråden Nan sensitive?