• Fru Flugsvamp

Erfarenheter av Vittra Västra Hamnen i Malmö!

Hej! Jag undrar om någon där ute har erfarenhet av grundskolan Vittra i Västra Hamnen. Funderar på att ev låta mitt barn börja där till hösten i f-klass. Men jag har hört både det ena och det andra om skolan och har även tagit del av Skolinspektionens rapport gällande skolans brister gällande vissa lokaler. Att skolan t ex saknar idrottshall, godkänd slöjdsal, musiksal mm. Någon som själv har barn som går där eller kanske jobbar där som vet mer hur skolan är? Hit me - jag vill veta mer, positivt som negativt. Vill ju att mitt barn ska få en så trygg och bra skolgång som möjligt. Tacksam för era åsikter, erfarenheter

• Svar på tråden Erfarenheter av Vittra Västra Hamnen i Malmö!
  • Snällspiken

Jag har bara hört en enda sak och det kom från en lärare på en av Malmös bästa gymnasieskolor. Hon var förfärad över hur låg nivå barnen som kom från just Vittra Västra hamnen hade. De kunde i vissa fall knappt stava eller uttrycka sig och hade på sin skola fått MVG i svenska (vilket krävs för att man ska komma in på denna gymnasieskola). Hennes dilemma var att barnen förväntade sig höga betyg även på den nya skolan, vilket hon knappast kunde sätta (här var det snarare frågan om IG). 

Svar på tråden Erfarenheter av Vittra Västra Hamnen i Malmö!