• Anonym (Nyligen Gravid)

Gravid igen?

Jag fick en son den 1/2- en som som somnade in senare på kvällen.  Vi hade bestämt att vi så snabbt efter sonen hade kommit att vi ville skaffa ett syskon till. 
    Jag fick sonen via kejsarsnitt och har efter snittet mått väldigt bra, inga komplikationer eller bekymmer med hälsan.. Avslaget är nästan helt slut, bara kommit lite under hela tiden efter födsel.. 

Min fundering är lite när- rent kroppsligt- man kan fundera på ett syskon?  Kan man bli gravid direkt när avslaget slutat? Eller hur fungerar det- rent kroppsligt?  Ska på återkontroll om ca 2-3 veckor. 

• Svar på tråden Gravid igen?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Beklagar er förlust! I och med att det var ett snitt råder jag er att fråga på erfterkontrollen då jag inte har tillgång till dina journalhandligar där det står vilka förutsättningar det finns och hur länge ni bör vänta. Ni bör undvika samlag sålänge du har färgade flytningar. Det kan ta uppemot 6 månader efter en förlossning där man inte ammar innan man får tillbaka sin ägglossning. Ofta går det mycket snabbare, runt 6-8 veckor. Lycka till

• Anonym (Nyligen Gravid)

Frågar om råd här inne..

den 6 maj hade jag mens. ca till den 10:de..  

enligt ägglossningskalender hade jag ÄL den 14/5 -  hade sex innan o efter äl datum..  Kändes som att jag kände när den "satte sig"... fick sen rosa flytning den 28/5 som sen övergick till blod- men mer än när jag har mens.. och såg inte ut som " det brukar"..  Men under färre dagar, ca 2-3 dagar.. 

Kan det ha varit ett tidigt missfall och kan det då stämma att beräknad ÄL är idag 5/6 ??

Svar på tråden Gravid igen?