Kräks mkt efter ersättning. Mkt gaser i magen!
Behöver lite tips kring ersättning och nappflaskor då jag ger ersättning som tillägg men tycker min dotter på 1 mån kräks mkt större mängder efter hon fått ersättning än efter amning. Bara provat Semper babysemp 1 än så länge. Och använder Medelas Calma nappflaska eftersom den är utformad så att barnet måste suga, med amningsteknik, för att få ut mjölk. Min dotter får även Sempers magdroppar en gång per dag och Miniform före måltider. Tycker miniformen underlättar för gaserna att komma ut men min dotter har ändå svårt att komma till ro av alla gaser och kräkningar :( Tycker det kommer för mkt mjölk när hon anv nappflaska. Kanske sväljer hon mkt luft när hon dricker ur den och det är det som är problemet?Men när jag pumpat ur och gett bröstmjölk i flaskan upplever jag inte lika stora besvär med gaser och kräkningar... Men det blir mer än vid amningen. Finns fler nappflaskor som går bra att använda utan att förstöra sugtekniken vid amning? Annan ersättning som ger mindre gasbildning? Tips och råd please!!!