• lillsnuttan5

Hur kontrollera E biljetter?

Ja jag undrar om man kan kontrollera E biljetter och hur och var i såna fall?
    jag köpte biljetter på biljett24.se till en utsåld konsert i globen.
    Fick hem utskrivna E biljetter på A4 papper.
    Borde lixom va hur lätt som helst att bara kopiera.
    Men biljett24.se borde väl vara mån om sitt rykte så de borde stämma. ?
    Erfarenheter?

• Svar på tråden Hur kontrollera E biljetter?
  • matildadl

Dom lär nog ha ett kontrollnr som är registrerat på ditt namn som gör att just den biljetten är knuten till dig :)

• Tirem
    lillsnuttan5 skrev 2014-02-19 03:47:19 följande:

Ja jag undrar om man kan kontrollera E biljetter och hur och var i såna fall?
    jag köpte biljetter på biljett24.se till en utsåld konsert i globen.
    Fick hem utskrivna E biljetter på A4 papper.
    Borde lixom va hur lätt som helst att bara kopiera.
    Men biljett24.se borde väl vara mån om sitt rykte så de borde stämma. ?
    Erfarenheter?

Nu uttalar jag mig inte specifikt om just biljett24 men överlag är det ofta problem med dessa bolag... Väldigt ofta är biljetterna manipulerade, förfalskade eller dubbletter.

Många av dessa bolag, som sagt jag pekar inte ut just biljett24, bryt sig inte om sitt rykte, trots att de blir uthängda, både på nätet och i vanlig dagspress, köper folk deras produkter.

Jag jobbar på en mindre arena som tyvärr drabbas våra gäster av dessa oseriös ej auktoriserade återförsäljare förhållandevis ganska ofta.

Du kan ringa Globens eller deras auktoriserade återförsäljare och be dem ta en titt på ditt bokningsnummer (ska stå på biljetten, ej det nummer du fått av biljett24)

Avslutningsvis: min erfarenhet, riktigt dåligt. Skulle aldrig köpa från dessa bolag p.g.a olika anledningar.

1 De är inte godkända av arrangör.

2 De tar överpriser till ofta väldigt dåliga biljetter.

3 De säljer ofta felaktiga biljetter

4 Om det uppstår problem med dina biljetter får du ingen hjälp av arenan eller arrangör

5 Om arrangemanget blir inställt får du inga pengar tillbaka, du har inte köpt biljetter av arrangörerna.

Men jag håller tummarna att just dina biljetter är ok.

För att förtydliga mig igen, jag pekar inte ut just biljett24 utan andrahansaktörer i allmänhet!
  • Biljett24

Hej,

Vi blev hänvisade till denna tråd av en kund och trots att den skrevs för över två år sedan vill vi passa på att svara på ovan inlägg från "Tirem" med följande fakta.

Biljett24 har sedan 2006 hjälpt över 100 000 kunder och anledningen till att folk anlitar oss är att vi är tillförlitliga och faktiskt håller vad vi lovar. Vi levererar alltid beställda biljetter och säljer inte ?felaktiga? eller ?falska? biljetter så som kan antydas ovan. Biljett24 har dessutom egen personal på plats vid evenemang, allt för att säkerställa att kunden blir omhändertagen på rätt sätt på evenemangsdagen. Vidare har vår kundtjänst och jour öppet på telefon dygnet runt, alla dagar i veckan. När du köper biljetter genom Biljett24 kan du dessutom välja att betala mot faktura efter evenemanget ägt rum. Säkrare än så blir det inte.

Att det förekommer falska biljetter vid evenemang beror tyvärr på att många konsumenter fortfarande väljer att köpa biljetter av andra privatpersoner, t ex genom köp- och säljsajter. Detta är självklart riskabelt eftersom du som konsument då står helt utan hjälp om något går fel. 

Biljett24 erbjuder konsumenter en extra möjlighet att köpa biljetter på ett säkert sätt. Olika konsumenter har olika förutsättningar och vi riktar oss i första hand till den som inte har tid att köa själv vid biljettsläpp. Anledningen kan till exempel vara att man inte kan ta ledigt från jobbet, eller att det helt enkelt kostar mer att ta ledigt än att anlita Biljett24. Vi tycker att alla borde ha en rimlig chans att köpa biljetter till sin favoritartist, inte bara de som har tid att ställa sig timmar i fysisk kö.

Slutligen tycker vi att Biljett24s regler för inställda evenemang är mer generösa än arrangörens. Dels för att arrangören inte återbetalar serviceavgifter och dels för att officiella återförsäljare som Ticnet / Ticketmaster i sina köpvillkor inte garanterar återbetalning vid inställda evenemang utan istället hänvisar till arrangören som mycket väl kan gå i konkurs vid ett inställt evenemang.

Svar på tråden Hur kontrollera E biljetter?