lillsnuttan5 skrev 2014-02-19 03:47:19 följande:
Ja jag undrar om man kan kontrollera E biljetter och hur och var i såna fall?
jag köpte biljetter på biljett24.se till en utsåld konsert i globen.
Fick hem utskrivna E biljetter på A4 papper.
Borde lixom va hur lätt som helst att bara kopiera.
Men biljett24.se borde väl vara mån om sitt rykte så de borde stämma. ?
Erfarenheter?
Nu uttalar jag mig inte specifikt om just biljett24 men överlag är det ofta problem med dessa bolag... Väldigt ofta är biljetterna manipulerade, förfalskade eller dubbletter.
Många av dessa bolag, som sagt jag pekar inte ut just biljett24, bryt sig inte om sitt rykte, trots att de blir uthängda, både på nätet och i vanlig dagspress, köper folk deras produkter.
Jag jobbar på en mindre arena som tyvärr drabbas våra gäster av dessa oseriös ej auktoriserade återförsäljare förhållandevis ganska ofta.
Du kan ringa Globens eller deras auktoriserade återförsäljare och be dem ta en titt på ditt bokningsnummer (ska stå på biljetten, ej det nummer du fått av biljett24)
Avslutningsvis: min erfarenhet, riktigt dåligt. Skulle aldrig köpa från dessa bolag p.g.a olika anledningar.
1 De är inte godkända av arrangör.
2 De tar överpriser till ofta väldigt dåliga biljetter.
3 De säljer ofta felaktiga biljetter
4 Om det uppstår problem med dina biljetter får du ingen hjälp av arenan eller arrangör
5 Om arrangemanget blir inställt får du inga pengar tillbaka, du har inte köpt biljetter av arrangörerna.
Men jag håller tummarna att just dina biljetter är ok.
För att förtydliga mig igen, jag pekar inte ut just biljett24 utan andrahansaktörer i allmänhet!