• Jamku

När börjar sexundervisningen?

10åringen frågad vad Fuck betyder och jag översatte fuck off istället

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden När börjar sexundervisningen?
  • Ebba338

Vi började ha det i 5an vill jag minnas, vi skulle (blev tvingade) att rita av det motsatta könet för att sedan visa alla hur vi hade ritat, sen började vi ha lite lektioner om det då och då, fick trä på kondomer på dildos osv. Vi fick även kondomer (varför nu en 5e klassare ska behöva det) och i 7an-8an hade vi besök på ungdomsmottagningen :)

• Jamku
    Ebba338 skrev 2014-02-18 22:53:06 följande:
    Vi började ha det i 5an vill jag minnas, vi skulle (blev tvingade) att rita av det motsatta könet för att sedan visa alla hur vi hade ritat, sen började vi ha lite lektioner om det då och då, fick trä på kondomer på dildos osv. Vi fick även kondomer (varför nu en 5e klassare ska behöva det) och i 7an-8an hade vi besök på ungdomsmottagningen :)
    Jag vill veta hur det är nu
  • Lady Paraplyh
    Jamku skrev 2014-02-18 22:55:22 följande:
    Jag vill veta hur det är nu

Alla skolor gör olika, så vill du veta hur det är på dina barns skolor så fråga lärarna.
  • Punkster

Grundläggande kunskap om sex och samlevnad introduceras i åk 4-6 i kursplanen för Biologi.  

• fluu

Jag(rätt ung så väldigt mycket har nog inte ändrats) minns att vi hade första sexualundervisningen på dagis, då som tema någon termin. Sen det mest grundläggande under biologin i sexan och sedan the real del(väldigt undermålig) i åttan och sedan "kärleksveckor" i nian.

Jämnåriga på andra skolor hade annorlunda så jag vet inte om det finns några speciella bestämmelser och om de följs...

Var det inte snarare en språklektion du hade för din son?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jamku
    Punkster skrev 2014-02-19 19:39:01 följande:
    Grundläggande kunskap om sex och samlevnad introduceras i åk 4-6 i kursplanen för Biologi.  
    Ah det är sedan dom börjar fundera på att knulla.
  • Jamku
    fluu skrev 2014-02-19 19:56:56 följande:
    Jag(rätt ung så väldigt mycket har nog inte ändrats) minns att vi hade första sexualundervisningen på dagis, då som tema någon termin. Sen det mest grundläggande under biologin i sexan och sedan the real del(väldigt undermålig) i åttan och sedan "kärleksveckor" i nian.

Jämnåriga på andra skolor hade annorlunda så jag vet inte om det finns några speciella bestämmelser och om de följs...

Var det inte snarare en språklektion du hade för din son?
    Jovisst så jag översatte fel.
Svar på tråden När börjar sexundervisningen?