• Katarina2011

Välling

Har en son på 18 månader som alltid velat ha välling. Huxflux åt han bara drygt halva flaskan och de blev inte bättre. Oftast är de hans pappa som sköter välling görat morgon och kväll.
    En kväll när jag gjorde vällingen så smakade jag på den och märkte att den smakar ju inte "vanligt", kollade på förpackningen och det var med nån himla fruktsmak. Vi hade bytt till 1 1/2 års vällingen men ingen av oss hade reagerat på att den är smaksatt.
    Vi har gått tillbaka till 1 års vällingen nu.
    Ngn som vet vad de ät för skillnad?
    Bör vi ge honom 1 1/2 års ändå?

• Svar på tråden Välling
  • pigglet

Det är ingen skillnad, annat än smaken. Det går alldeles utmärkt att äta 1-årsvällingen hela livet.

• Katarina2011
    pigglet skrev 2014-02-18 20:20:39 följande:

Det är ingen skillnad, annat än smaken. Det går alldeles utmärkt att äta 1-årsvällingen hela livet.

De är ingen skillnad på fiber och näring eller så då? Är ju skillnad på de fr 6 mån å så.

Märkligt att man smaksätter då de smakat dåligt..
  • Natulcien

Åldersgränserna innebär bara att man inte bör äta dem om man är yngre, inte att man inte kan äta dem om man är äldre. Man kan gå och se en film som är märkt 'från 11 år' även om man är 38 år också...

• LillGris
    Katarina2011 skrev 2014-02-18 20:25:43 följande:
    De är ingen skillnad på fiber och näring eller så då? Är ju skillnad på de fr 6 mån å så.

Märkligt att man smaksätter då de smakat dåligt..

Dåligt är ju subjektivt iofs, min son gillade nån smaksatt välling men jag tyckte den smakade skit. Och var sötad så det tog jag bort lite snabbt. Inte för att jag har sockerpanik, det har jag absolut inte, men jag tycker inte det finns nån anledning att servera sötad välling. Han fick gå tillbaka till ersättning sen.

Men ja, du kan ge ettårsvällingen. Det är ju inte nån större skillnad, plus att han äter ju annat så vällingen är väl mer mys än mat nu ändå (så är det iaf för min gosse, han vill ha ersättning/välling även om han ätit tre portioner mat till middag 1 timme innan)
  • Katarina2011
    LillGris skrev 2014-02-18 21:07:10 följande:

Dåligt är ju subjektivt iofs, min son gillade nån smaksatt välling men jag tyckte den smakade skit. Och var sötad så det tog jag bort lite snabbt. Inte för att jag har sockerpanik, det har jag absolut inte, men jag tycker inte det finns nån anledning att servera sötad välling. Han fick gå tillbaka till ersättning sen.

Men ja, du kan ge ettårsvällingen. Det är ju inte nån större skillnad, plus att han äter ju annat så vällingen är väl mer mys än mat nu ändå (så är det iaf för min gosse, han vill ha ersättning/välling även om han ätit tre portioner mat till middag 1 timme innan)
    Ja så är de kanske. Jag hade då inte druckit den och de hör ju inte han heller. Iaf inte lika mkt som den andra :)

Ska absolut fortsätta med våran "vanliga" då :)

Tack för alla svar! Blev som lite fundersam :)
Svar på tråden Välling