• Anonym (ledset barn)

ledset barn

LÅNG HISTORIA KORT

Jag är mindreårig, snart 17 år.
    Jag bor med min mor, far bor i ett annat land och vi pratar knappt. Han är en hemsk människa.
    Trots detta har mina föräldrar delad vårdnad.
    Min mor är deprimerad och har massa problem med sin hälsa. Ligger i sängen dagarna i ända.
    Vårt hem ser ut som ett helvete. Saker överallt.
    Vi får brev ifrån Kronofogden varenda dag.
    Hon säger åt mig att flytta när jag försöker ta tag i saker, eller att jag bara ska bry mig om skolan och skita i det här.

Jag orkar inte mer, vad ska jag göra? Jag vill inte bo hos min pappa, jag vill bara ha ett normalt liv med min mamma men det kommer jag förmodligen aldrig att få.
    Vill helst inte gå till soc, de verkar bara förstöra allt

Snälla jag behöver hjälp

• Svar på tråden ledset barn
  • Anonym (ledset barn)

Hon äter inget och hon säger att hon har nog med piller för att ta livet av sig

• Harmagedon

Din mamma behöver hjälp. Du kan inte hjälpa henne. Det kommer bara att knäcka dig på köpet. Jag vet inte riktigt vart du ska vända dig för bästa hjälp men har ni ingen kurator på din skola? Eller skolsyster? Om du ber om hjälp för egen del så är det antagligen lättare för din mamma att få hjälp. Så börja med det.

• Anonym (ledset barn)

Har gått hos bup förut eftersom att jag skar mig från att jag var 14 tills att jag nästan var 16. Inte skurit mig på snart ett år alltså. Hatar bup och vil verkligen inte gå dit igen... De gjorde bara allt värre..

• Anonym (råd)

Det låter som om din mamma har fått en depression och behöver hjälp. Du kan ringa psykjouren och förklara hur hon mår och be dem komma hem till er och prata med henne.

Sen ska du inte vara rädd för soc. De kommer att hjälpa er. Du kan säkert bo kvar hemma, du är så pass gammal att du säkert kan ta hand om dig själv, även om mamma är sjuk. Om du orkar bo kvar hemma alltså.

Det finns mycket hjäp att få, bara du vågar fråga om den.

Kram!

Svar på tråden ledset barn