ang sammarbetssamtal
Jag är så förvirrad :( måste få ventilera men så ber er inte hoppa på mej. Jag vill det ska funka men känns hopplöst Har ensam vårdnad om ett barn över året. Pappan hae funnits där men ändå inte. Han har inte direkt involverat sig alls. Efter x antal månader ansåg han att han skulle ha barnet själv. Jag vägrade och sa han inte var redo Tiden gick och sen kom han igen. Samma sak och då jag pratat med familjerätten så sa jag deras rekomenation. Tiden gick igen och helt plötsligt ville han till familjerätten för sammarbetssamtal Varit på ett möte idag och känner mej så smutskastad!! Han sa typ att allt är mitt fel. Dvs att han inte kan läsa är mitt fel och såna saker :/ (jag ifrågasatte bara hans påståenden men familjerätten sa inget alls om det...) Att han ska ha barnet ensamt trots barnet inte är tryggt med honom osv. Rätten bara gick på och var på hans sida. Är det verkligen barnets bästa att göra så?? Och är det meningen att pappan bara ska göra roliga saker? Ska han kunna ha barnet själv måste han väl kunna barnets rutiner?? Veta hur man nattar och allt?? Enligt honom så hindrar jag honom till saker. Hur jag hindrar honom byta bajsblöja när jag diskar/lqgar mat/kollar tv/ kollar data är ett mysterium för mej :o Jag vet varken in eller ut!!! Ska kontakta en advokat men har massor denna veckan så det blir svårt Snälla någon måste veta något om sånt här :(