• Anonym (mf)

6 missfall på ca 1 år. vad är fel egentligen??

Hej.
    Vad skönt att hitta en grupp där kvinnor gått igenom samma som mig.

Jag och min sambo har fått 6 missfall. Det första i v.11, resten har varit i veckorna 5-8.
    Vi går igenom en utredning just nu men tror inte den kommer säga så mycket mer än att de inte hittar något fel..
    gyn undersökningen visade många fina ägg och att allt såg bra ut. Frustrerande.

många tankar snurrar runt i huvudet.
    kan det påverka att sambon äter concerta mot adhd?
    kan det påverka att sambon är gammal missbrukare?
    Kan det påverka att jag har blodgrupp rh 0 negativ?
    Kan det påverka att jag väger 10kg mer än vad jag brukar göra?
    Kan det påverka att jag har haft preeklampsi under båda mina graviditeter där två friska barn föddes? Tänkte om det är något i min kropp?

många tankar men inga svar!

Jag hade senaste mf den 6 februari, nu hoppas jag på att ägglossningen kommer den här veckan så vi kan starta med detsamma! Jag försöker intala mig själv att någongång kommer vi lyckas!

• Svar på tråden 6 missfall på ca 1 år. vad är fel egentligen??
  • Tinzu

Hej! Har du fått prova progesteron? Det fick jag utskrivet men jag glömde helt bort det när jag blev gravid men det har ändå hållit i sig. Jag har dock en vän som hade 4 missfall efter varann, hon fick också utskrivet progesteron, nu är hon gravid igen och denna har hållit sig hittills, dom innan fick hon missfall i vecka 5-6, nu är hon i vecka 8 tror jag det är

• Anonym (tyvärr)

Tyvärr är det ju så att det kan vara allt du skriver ovan och det kan vara inget av det. Jag tolkar det som att detta är ert första gemensamma barn? Det kan vara så trist att just ni inte är kompatibla. En nära vän försökte med sin sambo i 8 år, utredningar visade att inga fel fanns på någon av dem och till slut gick de isär, inte bara pga detta men det hjälpte ju inte till.
    Idag har båda barn på varsitt håll, inga problem alls med att skaffa dem heller.

Kan inget annat än säga lycka till och att jag håller tummarna!

• Anonym (mf)
    Tinzu skrev 2014-02-17 12:17:12 följande:
    Hej! Har du fått prova progesteron? Det fick jag utskrivet men jag glömde helt bort det när jag blev gravid men det har ändå hållit i sig. Jag har dock en vän som hade 4 missfall efter varann, hon fick också utskrivet progesteron, nu är hon gravid igen och denna har hållit sig hittills, dom innan fick hon missfall i vecka 5-6, nu är hon i vecka 8 tror jag det är
    Hej,
    nej jag har inte fått prova det. Har varit inne på att själv inhandla progesterall, är det samma effekt?
  • Anonym (mf)
    Anonym (tyvärr) skrev 2014-02-17 12:19:59 följande:
    Tyvärr är det ju så att det kan vara allt du skriver ovan och det kan vara inget av det. Jag tolkar det som att detta är ert första gemensamma barn? Det kan vara så trist att just ni inte är kompatibla. En nära vän försökte med sin sambo i 8 år, utredningar visade att inga fel fanns på någon av dem och till slut gick de isär, inte bara pga detta men det hjälpte ju inte till.
    Idag har båda barn på varsitt håll, inga problem alls med att skaffa dem heller.

Kan inget annat än säga lycka till och att jag håller tummarna!
    Ja precis, det är vårt första gemensamma barn. Ja vi får verkligen hoppas att fallet inte är så. Vi ska gifta oss till hösten och vill verkligen ha fler barn. Jag har 2 barn sedan innan och är 29 år. Han har 1 barn sedan tidigare och är 36 år.
Svar på tråden 6 missfall på ca 1 år. vad är fel egentligen??