Vårdutredning Soc
Någon som vet vad de kollar efter? Hur det går till? Vad som kan bli till ens fördel kontra motsats? Hur lång tid det tar? Oamälda hembesök etc? Jag kan ha satt mig själv i skiten :/ genom att smutskasta exet... :/
Någon som vet vad de kollar efter? Hur det går till? Vad som kan bli till ens fördel kontra motsats? Hur lång tid det tar? Oamälda hembesök etc? Jag kan ha satt mig själv i skiten :/ genom att smutskasta exet... :/
Som man bäddar får man ligga.
En utredning får ta max 4 månader och de kan göra oanmälda hembesök.
Ni menar en utredning utförd av familjerätten? Vad har soc med detta att göra?
Jaha, där ser man:) Har själv varit med om en vårdnadsutredning. Var saklig, snacka inte en massa skit om den andra föräldern. Berätta om din oro och svara på utredarens frågor.
De meddelar i god tid när de vill göra ett hembesök. Sedan hålls flera möten på deras kontor. Men allt får du reda på när det är dags. Jag tror inte de gör oanmälda hembesök. Har du fått brev från familjerätten än, där det står vilken utredare som blivit utsedd?
Att du är samarbets villig med den andra förälden är viktigt speciellt ang umgänget. Det läggs mycket vikt oavsett hur den andra föräldern behandlat barnen tidigare. min egen erfarenhet är att soc kollar idag inte om den andra misshandlade tyvärr barnen för 6 mån sen....