• Anonym (ofrivillig knark)

Jag vill bara ha energi igen, men jag vill inte bli nån jäkla knarkare heller!

Jag gick en tid sedan på medicin (utskriven från läkare) som gav mig massor av energi som biverkning. Detta varade i ca 2 veckor. Har sedan dess saknat "highen" jag fick och det känns som att inget kan ersätta den. Jag känner mig ständigt trött. Jag vaknar och är trött. Jag är trött hela dagen. När jag lägger mig på kvällen är jag så trött så jag somnar direkt. Jag är sååå trött på att vara trött! Så pass att jag tjatade på min sambo att ge mig en av hans bantingspiller som har en liknande biverkan som de jag hade utskrivna. Fick en "high" den dagen, kunde inte sova, var vaken halva natten och fick massor gjort, tränade och slog sesongsbästa. Men det varade bara i ett dygn, och han behöver resten av sina piller så jag kan absolut inte ta några fler. 

Jag har aldrig missbrukat, vare dig alkohol, tobak eller något annat. Har varit en normal, laglig, svenssonlivsmamma och hade inget problem tills jag fick den här medicinen med oanade biverkningar som gjorde att jag nu VET hur det känns att vara hög. Och jag vill inget annat än att må sådär jäkla bra igen. Ha energi. Orka. 

Vad sjutton ska jag göra? Kan liksom inte "glömma" detta. Det var ca 4 månader sen jag fick min första high och nån vecka sen jag fick den andra. 

• Svar på tråden Jag vill bara ha energi igen, men jag vill inte bli nån jäkla knarkare heller!
  • Anonym (jupp)

Jupp.. instämmer med föregående, efedrin med all säkerhet då du nämner bantningspiller. 
    Du ska ju vara väldigt försiktig som blir hög på så små medel.. och fastnar så lätt. 

Men visst, vill du få samma "high" igen så surfa in på gymgrossisten, men jag hade nog tänkt mig noga för .. 

• Anonym (Hellas)

Finns ganska många PWO (pre-workout) preparat som sägs innehålla syntetiska varianter av amfetamin, efedrin eller liknande. De blir förbjudna ibland (som Jacked 3d tex) men sen lyckas man blanda om mixen av ämnen så att den glider under radarn och blir ok att sälja igen. Såna preparat kan kanske fungera för dig ts men som sagt, frågan är hur bra det är? Funkar vanliga koffeintabletter annars?

• Anonym (ofrivillig knark)

Alltså... jag tror ni har missförstått mig i tråden. Jag VILL inte knarka. Jag vill kunna komma över det här begäret och må bra utan tabletter. Sen var det efedrin jag fick av min partner men jag själv blev hög på utan att annat läkemedel som i sällsynta fall kan göra en manisk. Jag vill inte skriva vad p.g.a. igenkänningsfaktor.

I alla fall så är det mindre relevant, men jag vill gärna ha tips på vad jag kan göra för att må bättre och få energi på ett "normalt" sett. Får inte dricka kaffe egentligen men har gjort det några gånger ändå för att jag mått så dåligt och behövt kicken. 

Och ja, jag är extremt lättpåverkad. Blir berusad på en 4,5% cider.

• Anonym (Hellas)

Ok, ja då missförstod jag dig helt. Ledsen för det.
    Du får helt enkelt jobba för att hitta andra triggers.
    Se konstutställningar eller måla själv?
    Läs böcker om hjälp till självhjälp?
    Yoga?
    Gå promenader?
    Träna?
    Springa?
    Skriv!!
    Umgås med barn! Det finns inga som har så nära till skratt och som ger så mycket energi som småbarn
    Sätt mål som är så pass nära att du kommer kunna nå dem men som ändå kräver en aktiv insats av dig.

• frappa

Vad vill du egentligen med tråden, du svarar ju dig själv på ett vis.

Det är att du uppenbart inte kan hantera påverkan/berusning.
    Och om du fortsätter, så kommer du antagligen börja använda substanser där du inte styr skeppet.

• Anonym (??)

Hög? På efedrin?

Jag kan säga att du har inte en susning om vad det innebär att vara "hög", du fick dig en liten energikick thats it, om din fråga sedan är hur du ska uppnå den energinivån utan hjälp, jadu, om det hela var så enkelt så skulle folk inte använda droger överhuvudtaget.

• frappa
    Anonym (??) skrev 2014-02-19 16:12:56 följande:

Hög? På efedrin?

Jag kan säga att du har inte en susning om vad det innebär att vara "hög", du fick dig en liten energikick thats it, om din fråga sedan är hur du ska uppnå den energinivån utan hjälp, jadu, om det hela var så enkelt så skulle folk inte använda droger överhuvudtaget.

Men om h*n får såna känslor på efedrin, så kan du tänka dig hur riktiga droger skulle göra med h*n.
  • Anonym (??)
    frappa skrev 2014-02-19 17:13:29 följande:
    Men om h*n får såna känslor på efedrin, så kan du tänka dig hur riktiga droger skulle göra med h*n.

Det lämpligaste är nog att personen håller sig borta från allt vad riktiga droger heter om man får en sån sug efter bantningsmedel eller blir påverkad av lättöl.

Svar på tråden Jag vill bara ha energi igen, men jag vill inte bli nån jäkla knarkare heller!