• sjugonio

Ni som gjort en insemination i danmark

För att göra en lång, smärtsam och outhärdlig historia kort:

Jag och min fd sambo har gått igenom tre graviditeter, varav en slutade i missed abortion, ett barn dog i vecka 21 och sist förlorade vi vårt barn samma dag hon föddes i vecka 40 då det bildades en propp i navelsträngen.

Denna längtan och sorg har fått mig och min fd sambo att gå ifrån varandra efter sju år tillsammans.

Min barnlängtan blir inte mindre, jag längtar så. Jag har beslutat mig för att försöka  "skaffa barn med mig själv". 

Har under några veckor läst lite om olika kliniker i Danmark. Men har ännu inte tillräckligt med kött på benen att ta kontakt med någon ännu, och har lite funderingar.

Hur lång tid brukar man få vänta efter en "konsultation" tills det är dags? Hur går det till, räknar man ut ungefärlig ägglossning utifrån tidigare ägglossningar och "bokar" tid och hoppas att även den ägglossningen infaller samtidigt? 
    Hur många försök tog det för er innan det gick? Är det mindre chans att det lyckas med insemination om man jämför med att bli det på "naturlig väg" tillsammans med sin partner?

• Svar på tråden Ni som gjort en insemination i danmark
  • Katt123

Man testar med ägglossningstest. Och har ständig kontakt med kliniken som bestämmer hur man går vidare. Jag har gjort inseminationer och ivf och du kan läsa och söka info på min dåvarande blogg: motnyalivet.wordpress.com . Det svåra är att få tag på läkare här i Sverige som vill hjälpa till med ultraljuden som behövs och för att skriva ut medicinerna.

• Katt123

Och jag är så ledsen för allt du gått igenom :( Önskar dig all lycka till!

• Inseminera2014

Önskar dej lycka till, jobbigt. Det går rätt snabbt, det som tar tid är väntan på könssjukdomstesterna, men annars går det snabbt.

Svar på tråden Ni som gjort en insemination i danmark